Rolex 1500, 1970 tot 1980

Beste Rolex kenner,

Ik ben een beginner horloge verzamelaar en op zoek naar een low cost Rolex voor dagelijk dragen.
Ik wil graag kat in zak vermijderen.
Graag, vraag ik het advies van jullie voor deze horloge.
Is het een goed deal of niet.
Alvast dank ik jullie allen.

Gr,
Tim

2 likes

Mooi, alleen hij lijkt wel splinternieuw en dan gaan bij mij snel de alarmbellen rinkelen. Zie zelfs de sticker nog zitten en de dial lijkt mij ook niet behorend bij het horloge of hij is opnieuw opgemaakt? Ter vergelijk de mijne (36mm, en die is al niet heel groot) uit ‘73, zie je het verschil met name in de kleur van de wijzerplaat?

Welke horloges heb je nog meer?
Deze is 34 mm.

Ik zou dan opzoek gaan naar een moderne met meer water resistance, saffier glas etc. 34mm is ook wel vrij klein.

@SuperC heeft vast wel iets zinnigs te melden over de staat :grin:

Bij Uhrenfreund zie ik dat ze een aantal van deze type hebben.

Uhrenfreund is wel OK. Ze polijsten er wel vrolijk op los, maar aan de originaliteit hoef je in principe niet te twijfelen. Uurwerk wordt ook geserviced ter plekke. Mijn DJ 1601 uit '73 komt er ook vandaan.

Die stickers met rood randje zijn voor een habbekrats met tientallen tegelijk te koop bij o.a. Cousins. De originele groene sticker zou een heel ander verhaal zijn… Dit is alleen ter bescherming.

1 like

Toch vind ik het verschil in kleur van de lume tussen de wijzerplaat en wijzers wel apart.

Ik bedoel eigen collectie. Of wordt dit de eerste?

Ik had een aantal vintage al gekocht:
-Enicar
-Bovet Landeron 51 (van HF moderator overgenomen)
-Eterna '60
-Breitling chrono 1998
En nog een aantal andere merken nieuw gekocht.

1 like

Als je opzoek moet bent naar een ‘low cost’ Rolex, denk ik dat je beter even door kan sparen of geen Rolex moet kopen. Rolex is geen goedkoop merk.

Geloof me, je loopt veel liever rond met een datejust 36mm dan met een 34mm date.

3 likes