Rolex 1500

Op zoek naar een kado voor mijn vriendin die binnenkort 50 wordt komt een vintage Rolex 1500 of 1002 in beeld. Beide een voor dames draagbare 34mm, en redelijk beschikbaar uit het jaar 1969.
Deze komt voorbij op Chrono:


Ziet er in mijn ogen mooier uit als die van Steiner: https://www.chrono24.nl/rolex/date-ref-1500--id10018234.htm
Die onder de krassen zit, en duurder is.
Punt is dat ik van Gold2send nog nooit gehoord heb, ze krijgen wel goeie reviews op Chrono, en zitten lekker makkelijk in Amsterdam. Kent iemand deze club?
Dan nog een dingetje: Er schijnt het 3035 uurwerk in te zitten, maar dat kwam pas in 1977. Vreemd, Wat vinden jullie?
Alvast dank voor de input

1 like

De eerste heeft een gevouwen stalen band. Draagt vreselijk. Komen steeds je armhaartjes tussen.
Dat wil je niemand cadeau doen.

Steiner heeft een rivet-band. Dat is al beter. Maar echt beter is eenr 34mm oyster date/ air-king. Die staan er voor +/- 3500,-

Kost iets meer. Maar dan heb je wel een moderner en fraaier klokje.
Vooral de moderne solide oysterband (of jubilee) is veel degelijker.

1 like

Niet uit 1969, maar is deze niet wat dan? Alhoewel kleiner:

Te klein, en te “Lady” voor haar.
Wel mooie set zo

Die van Gold2send is een reprint dial, en cal. 3035 is een drukfoutje, moet 1570 zijn.
Rivet is ook een gevouwen band, ik heb ze beiden en draagt lekker soepel, een solid Oysterband is idd wel degelijker.

https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1393128442-rolex-herenhorloge.html?

Dit is een mooier setje

Ik heb zelf misschien nog een Rolex liggen wat heel geschikt zou zijn. Ik stuur je wel even een PB! :+1:t3:

Goed te weten dat dit al het 1500 ste topic over rolex is in 2019.

Wil je nou echt een gevat antwoord hierop, of zullen we maar gewoon een roseetje drinken op deze mooie dag

1 like

Inderdaad een roseetje is een beter idee :cocktail:

Ik heb zelf een mooie 1501 uit 69 voor 2750. Stuur me een berichtje bij interesse.

Is het niet een keer tijd voor een trouwring? :ring:

2 likes

Durf niet te vragen

2 likes

Of de Blanc de Blanc van de profielfoto :champagne:

Heb je ook als Vintage

1 like

Deze dan?

Geef het nog niet op.
Heb nu deze gevonden.

Wat vinden jullie hier van?