Rolex 1600 1971

Dag allen,

Onlangs kwam ik onderstaand horloge tegen op marktplaats.
Betreft een 1600 op jubilee band. Band is echter niet origineel.

Horloge zou in maart getaxeerd zijn op €4700,-.
Duidelijkere foto’s m.b.t. de staat van het horloge heb ik gevraagd.
Zo ook de naam van de taxateur.

Zou iemand mij wat meer duidelijkheid kunnen geven over de originaliteit van dit horloge?

Wordt verkocht zonder papieren, enkel dus taxatierapport.

Ben benieuwd naar jullie bevindingen!

Alvast bedankt.

2 likes

Ik zou een DJ met een gladde bezel uit principe niet kopen. Plaat lijkt origineel. Is de foto van het uurwerk van een ander horloge?
Tja…en de prijs is natuurlijk te hoog zoals meestal bij een vintage DJ.

1 like

Lijkt er wel op, ja.

1 like

Type bezel is uiteraard een keuze. Vind de eenvoud van het horloge juist erg mooi.
Wat doet je denken dat het uurwerk niet bij het horloge hoort?

1 like

daar zien die endlinks er toch echt anders uit

5 likes

Sluit ik me bij aan Ivar.

Hoi Sjors. Weet niet man. Plaat en kast lijken me wel origineel (zover ik kan zien).

Heb een beetje een dubbel gevoel bij deze foto’s. Er is zo te zien iets fout gegaan met de foto’s. Foto 6/9 is super wazig, beetje raar. Ook raar dat ze de endlinks weghalen, maar wel de band tegen de kast aanzetten…
Als je interesse hebt, sowieso vragen naar meer duidelijke foto’s.

En wil je wel een Rolex zonder originele band? Als je een vintage DJ koopt, wil je toch eentje in goede toestand met de juiste band?

Ik zou zelf nooit 4700 euro uitgeven op Marktplaats. Vind het erg veel geld voor een horloge waar je veel twijfels over kan hebben. Voor hetzelfde geld vindt je een mooie Rolex Datejust 16xx hier op het forum of een betrouwbare horlogezaak in erg goede staat (vaak nog zelfs met een jaar garantie en met service). Een goed horloge koop je niet op Marktplaats.

In ieder geval succes met je zoektocht naar een mooie vintage Datejust. Mijn advies zou vooral zijn, ga zoeken op het forum of bij betrouwbare horlogezaken voor je Rolex. En Marktplaats fijn weglaten :slight_smile:

3 likes

Klopt. Endlinks zijn weggehaald, maar de band wel op de kast gezet. Erg aparte foto.

1 like

Ik heb mooiere gezien voor minder.

1 like

Op het eerste gezicht netjes, echter…teveel vraag tekens en het lijkt inderdaad dat de foto van het uurwerk een ander horloge is. Ik zou persoonlijk niet een niet originele band erop willen. En zoals eerder gezegd de prijs is veel te hoog inclusief de vraagtekens. Mijn bescheiden mening Niet doen.

Dat is een straight end link band, niet alleen zonder end links. Compleet andere band dus.

Ik zou gaan rennen en voor die 4.7 een vette Cartier Santos kopen, dat is veel toffer.

7 likes

Een rolex met een nep band zou ik sowieso niet kopen, of de prijs moet erg gunstig zijn. Dat is deze niet.

En dat er een foto van het uurwerk van een ander horloge wordt gegeven, is nou ook niet echt een goed teken.

2 likes

:rotating_light::bell::rotating_light::bell::rotating_light::bell::rotating_light::bell:

:running_man::running_man::running_man::running_man::running_man::running_man::running_man::running_man:

1 like

Scherp, zie het nu ook inderdaad.

Dan is dit me ook duidelijk geworden. Echt betrouwbare foto’s weer, ben niet anders gewend van Marktplaats :joy:

JUISST :ok_hand:

2 likes

Bedankt allen voor de antwoorden!
Na navraag blijkt dat de band op de foto van het uurwerk inderdaad anders is. Dat betreft de band die er op zat voordat de jubilee erop kwam.

De foto van het uurwerk betreft dus wel de 1600.

De getaxeerde prijs is uiteraard niet de prijs waarvoor het horloge zijn huidige eigenaar mag verlaten. Dat ligt aanzienlijk lager, rond de 4k.

Maar ik deel jullie mening dat de niet originele band erg jammer is.

Bedankt!

1 like

Hoi Sjors,

Okay, nu ben ik wel even benieuwd. Wat voor band zit er precies nu op de Datejust? Heb je misschien een
foto van de stamps in de clasp. (Lijkt namelijk een 62510H jubilee).

Als het goed is 1570 caliber.

Duidelijk. Ligt er erg aan wat voor band er opzit. Als het een echte 62510H Jubilee opzit is prijs van 4k prima.

Of ja prima… ik zeg niet dat je hem voor 4k moet kopen. Bedoel meer van, dan moet je inderdaad in die richting gaan zoeken qua prijs. Valt altijd wel wat te onderhandelen :slight_smile:

Inderdaad een 1570 Caliber.
De jubilee zit er momenteel op, ter vervanging van de band die te zien is op de foto van het uurwerk.
De band is helemaal geen originele Rolex. Betreft een namaak jubilee. De prijs (€4000) is voor mij dus het overwegen waard voor enkel het horloge. De band heeft geen waarde voor mij.

1 like

Ik ben verre van Rolex expert en misschien begrijp ik het verkeerd maar 4k voor alleen het horloge zonder correcte band klinkt niet echt als een goede deal :thinking: Daarbuiten: namaak spullen verkopen/aanschaffen lijkt me sowieso niet echt de bedoeling.
Ik zou dit ding links laten liggen, te veel rode vlaggen voor mij.

1 like

De keuze is inderdaad gemaakt om deze niet aan te schaffen.
Ik kijk over een tijdje naar een goede en originele 1600 of 1601.
Bedankt voor alle adviezen!

1 like

Goed plan Sjors! Genoeg te vinden hier op het forum of bij goede horlogezaken. Succes met je zoektocht!

:raised_hands: