Vandaag een Rolex binnen gekregen, die ik heb gekocht op het internet. Allemaal mooi tot dat het 7 voor werd . Gaat om een Datejust met 1570 uurwerk.
Het probleem is nu dat de minuut en uurwijzer niet meer beweegt, maar de seconde wijzer blijft wel vrolijke door tikken. Wijzers raken het glas niet en ook geen marker op de wijzerplaat… Iemand een idee wat het kan zijn?
P.s ik weet dat het ik het horloge kan terugsturen en waar de Bruna zit.
Het sleutelen aan die Nautilus ging je ook goed af. Ik zou hem gewoon even opendraaien en ondersteboven op en neer schudden. Wie weet valt er wat uit
Serieus advies dan: vooral zelf van afblijven. Wend je tot de verkoper en laat hem maar een reparateur zoeken, óf gewoon terugsturen binnen de 14-dagen termijn (zoals je zelf al zegt). Van een afstand, hier op het forum, kan niemand tot een diagnose komen.
Hahaha. Ja ik heb 30 dagen, maar baal er wel van want het is een mooi horloge. Had het glaasje er al uitgehaald om te kijken of deze aanliep, maar zonder resultaat.
Kan het zijn dat een tandwiel precies in 60 minuten een rondje draait?
Vuiltje in de radar. Niet forceren. Zou na horloge maker en even open laten maken. Kan klein zijn of volledige beurt. Bij laatste even de verkoper aanspreken mocht dit niet aangegeven zijn.
Het raderwerk blokkeert niet in ieder geval anders loopt de seconde niet door.
Zal waarschijnlijk in de wijzerklemming zitten.
Gaat de wijzerverzetting erg licht?
Ik zou hem retourneren of kijken of je een compensatie kan krijgen voor een servicebeurt en een goede horlogemaker opzoeken.