Rolex 1601 1570 stopt elke keer op zelfde punt

Vandaag een Rolex binnen gekregen, die ik heb gekocht op het internet. Allemaal mooi tot dat het 7 voor werd :grimacing:. Gaat om een Datejust met 1570 uurwerk.

Het probleem is nu dat de minuut en uurwijzer niet meer beweegt, maar de seconde wijzer blijft wel vrolijke door tikken. Wijzers raken het glas niet en ook geen marker op de wijzerplaat… Iemand een idee wat het kan zijn?

P.s ik weet dat het ik het horloge kan terugsturen en waar de Bruna zit.:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Het sleutelen aan die Nautilus ging je ook goed af. Ik zou hem gewoon even opendraaien en ondersteboven op en neer schudden. Wie weet valt er wat uit :crazy_face:

Serieus advies dan: vooral zelf van afblijven. Wend je tot de verkoper en laat hem maar een reparateur zoeken, óf gewoon terugsturen binnen de 14-dagen termijn (zoals je zelf al zegt). Van een afstand, hier op het forum, kan niemand tot een diagnose komen.

1 like

Hahaha. Ja ik heb 30 dagen, maar baal er wel van want het is een mooi horloge. Had het glaasje er al uitgehaald om te kijken of deze aanliep, maar zonder resultaat.

Kan het zijn dat een tandwiel precies in 60 minuten een rondje draait?

1 like

Ja, de minuut pijp.

Als dit defect niet vermeld was zou ik onmiddellijk retourneren.

2 likes

Vuiltje in de radar. Niet forceren. Zou na horloge maker en even open laten maken. Kan klein zijn of volledige beurt. Bij laatste even de verkoper aanspreken mocht dit niet aangegeven zijn.

Succes iig

2 likes

Doesn’t that void the warranty? :crazy_face:

Nee, onmogelijk.

2 likes

Nu gaat die wel over dat punt, na 2 keer niet. Misschien een gevalletje warmdraaien haha.

Wat gebeurt er als je de wijzers, voorbij het 7 voor punt, handmatig verder draait?

Het raderwerk blokkeert niet in ieder geval anders loopt de seconde niet door.
Zal waarschijnlijk in de wijzerklemming zitten.
Gaat de wijzerverzetting erg licht?
Ik zou hem retourneren of kijken of je een compensatie kan krijgen voor een servicebeurt en een goede horlogemaker opzoeken.

3 likes

Ahhaha, heb de garantie sticker met een föhn ervan af gehaald :yum:

1 like

Gewoon goed. Niks op aan te merken.

Aha hier zeg je iets! Ja de wijzers verzetten inderdaad licht.

1 like

Ik bedoel eigenlijk of hij na dat punt wel gewoon loopt. Inclusief uren- en minutenwijzer dus.

1 like

Ja, zodra ik hem 5 minuten later zet draait het weer door. Maar zoals ik net heb vermeld, loopt het uurwerk nu wel goed.

Dan is denk ik de wijzerklemmig te licht, dan loopt het uurwerk wel goed maar neemt die niet of niet goed de minuut en uurwijzer mee.

3 likes

Kan het zijn dat de minutenwijzer vast loopt op de urenwijzer? (Liepen ze vast om 7 voor 11?)

Dat klinkt volkomen logisch. Dankjewel Floris! Hopelijk blijft die goed doortikken, anders trek ik de verkoper even aan de oren.

Als de wijzers vastlopen dan stopt het uurwerk met lopen en stopt dus ook de secondewijzer.

2 likes

Hmm zal kunnen. Hij liep op de 4 5 en 6 uur vast. Nu niet meer…