Rolex 16600 Seadweller

Mijn beste,

Prachtig verhaal, mooie foto’s en een aanlokkelijke ‘Rolex’

En om eerlijk te zijn, ik ben nooit zo’n grote bewonderaar van ’Rolex’ geweest.
Maar daar is de laatste tijd toch wel wat verandering in gekomen. Ik had het gewoon nooit zo op die loep, welke mij de ware schoonheid van het horloge ontnam. Gelukkig heeft de ‘Seadweller’ een toegankelijker datumvenster.
Voorts riep bij mij de naam ’Rolex’ ook enige associatie op met, laat ik zeggen; druktemakers welke door middel van het uiterlijk vertoon hun innerlijke onzekerheden trachten te verbergen.
Maar zoals gezegd “ik ben hier van teruggekomen”.

Deze verandering is er mede gekomen omdat ik door het volgen van de diverse horloge forums de meerwaarde van ‘Rolex’ heb ondekt.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

ABSOLUUT! Het was mijn eerste auto in 1968, koste 450 goede oude guldens :)!

Tissot62 Schreef:

Maar zoals gezegd “ik ben hier van teruggekomen”.

Deze verandering is er mede gekomen omdat ik door
het volgen van de diverse horloge forums de
meerwaarde van ‘Rolex’ heb ondekt.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Precies zo is het bij mij ook gegaan. Daarnaast mocht ik van enkele liefhebbers in het zuiden horloges mee naar huis nemen om te passen. Tudor’s gepast, fat lady, sub’s (zelfs een 5513 maxi) maar de vonk sloeg niet over…

En toen kreeg ik een triple six Seadweller mee… helemaal verliefd en dus op jacht… Uiteindelijk toch een nieuwe M-serie gekocht vanwege het gemak wat je hebt met een nieuw horloge.

Hopelijk blijven de zaken goed gaan want de matte dials beginnen te lonken…

Groet, Roel

Ben niet speciaal Rolex fan, maar dit kan je alleen maar mooi vinden.

Ben ik dan de enige die van begin af aan al weg was van een Rolex…??

Bij mij is er niets gegroeid, het was er al van jongs af aan. Op mijn 18e was het grote moment daar…mijn 1e Rolex, een staal gouden Datejust. Nog zo één met plexiglas. Typenummer?? Werkelijk geen idee, hield ik me totaal niet mee bezig. Alleen de klok was voor mij belangrijk. Ik had zelfs de doos weggegooid. Wist ik veel. Dat dit niet erg slim was merkte ik wel toen ik deze klok wilde inruilen tegen mijn Submariner 16613 welke ik nu nog steeds met veel plezier draag. Ik heb werkelijk nooit negatieve reacties gekregen. Ik ben ook nooit geassocieerd met bepaalde groeperingen binnen de maatschappij. Ik heb later nog wel een 116139 (datejust met lederen band) erbij gekocht. Deze draag ik vooral als dress-watch als ik een kostuum draag. Vind ik een betere combinatie als met een Sub.

Groeten,

Ron.

Sorry deze is schattig, is ie echt van u?

floris Schreef:

Sorry deze is schattig, is ie echt van u?

Mijn beste Floris,

“Sorry” is echt niet nodig hoor.
Mijn reactie was dan ook meer een geintje.

Maar naast mijn horloge passie heb ik nog een aantal andere passies waarvan het koesteren en rijden van deze Fiat 500 er een van is.

Na de kont, dan nu een foto van de rondborstige voorkant.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Zeemeester Schreef:

Het blijft een mooie klok die long feet, ik vrees
dat de Dweller mijn volgende klok gaat worden

Wat voor bandje zit er op die 5508, die moet ik
hebben!!

VrGr,

Vincent,

Ik weet het niet, zodra ik de eigenaar van de 5508 spreek vraag ik het voor je na. Maar waarschijnlijk heeft hij het gekocht op een van de grotere horlogebeurzen en zullen we het niet te weten gaan komen.

Die 5508 staat trouwens te koop… rondom de 15K… krijg je het bandje er vast bij… :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Krabong Schreef:

Tissot62 Schreef:


Maar zoals gezegd “ik ben hier van
teruggekomen”.

Deze verandering is er mede gekomen omdat ik
door
het volgen van de diverse horloge forums de
meerwaarde van ‘Rolex’ heb ondekt.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Precies zo is het bij mij ook gegaan. Daarnaast
mocht ik van enkele liefhebbers in het zuiden
horloges mee naar huis nemen om te passen. Tudor’s
gepast, fat lady, sub’s (zelfs een 5513 maxi) maar
de vonk sloeg niet over…

En toen kreeg ik een triple six Seadweller mee…
helemaal verliefd en dus op jacht… Uiteindelijk
toch een nieuwe M-serie gekocht vanwege het gemak
wat je hebt met een nieuw horloge.

Hopelijk blijven de zaken goed gaan want de matte
dials beginnen te lonken…

http://i134.photobucket.com/albums/q109/krabongfot
o/060.jpg

http://i134.photobucket.com/albums/q109/krabongfot
o/015-1.jpg

http://i134.photobucket.com/albums/q109/krabongfot
o/019-1.jpg

Groet, Roel

U bent stucadoor begrijp ik?

U bent stucadoor begrijp ik?

Nee… bierbrouwer

Krabong Schreef:

U bent stucadoor begrijp ik?

Nee… bierbrouwer

Die zijn werk iedere dag zelf naar binnen werkt?

Wat een robuste klok is die Dweller. Echt een werkpaard die een stootje kan hebben. In de plomp springen is geen probleem, absoluut waterdicht is ie. Het oysterprincipe pur sang. Alles is perfect aan dit horloge en de vormgeving is onovertroffen. Top klasse materiaalsoort die een mooie polijsting toestaat. Draait probleemloos 10 jaar en meer zonder onderhoud bij normaal gebruik. Een sport Rolex die ook niet gelijk opvalt zo zonder cyclops. Bij elke kleding te dragen en niet opdringerig bij korte mouw shirts. Een beschaafd hebbedingetje. Nee, dan zijn opvolger de Deep Sea. Live gezien bij een kennis. Schrok wel van de maat. Een dweller verdwijnt bijna in het niets naast deze jongen. Zowel kennis als ik vinden de band iets te iel aandoen voor deze krachtpatser. Wel mooie sluiting die er uitziet als een onderdeel van een raceauto met die bandverlengings mogelijkheid in stukjes van 2mm. Gaaf en functioneel. Wel een te grote klok voor mij. Kan echt niet overal gedragen worden, alhoewel. De afleesbaarheid valt tegen omdat het glas nogal reflecteerd bij daglicht, nog meer als de hoek groot wordt. Het stoten ergens tegen aan of het blijven hangen achter kleding zal toenemen. Toch lust ik hem wel.

Anker

Zeemeester Schreef:

Het blijft een mooie klok die long feet, ik vrees
dat de Dweller mijn volgende klok gaat worden

Wat voor bandje zit er op die 5508, die moet ik
hebben!!

VrGr,

Vincent

Volgens mij is dat gewoon een zogenaamd ‘Perlon’ bandje. Zie je nog best veel gedragen worden op vintage horloge’s. Toen ik nog in de Zorg werkte zag ik ook veel Ouderen met dit soort bandjes om. Zijn veelal te koop bij de Hema voor een tientje!

Hier nog een oude discussie op DZVL over dit type band:

www.dezinvanluxe.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=2318&p=52359&hilit=perlon&sid=ed1ef6eef2896a3865b759b4983291dd#p52359

*link ff kopieren en plakken.

Sea Dweller versus Deep Sea. Wat eerst een joekel leek lijkt nu een nichtenklokkie :slight_smile:

hcptdg Schreef:

Krabong Schreef:


U bent stucadoor begrijp ik?

Nee… bierbrouwer

Die zijn werk iedere dag zelf naar binnen werkt?

Jazeker!!! Yammas!!!

Tja, je hebt bierdrinkers en Champagnedrinkers :slight_smile:

Vraagje over de foto …het kroontje in het glas, bij de “6”:…

Is dat bij alle SD of alleen bij een bepaalde jaar?? kan bij de mijne geen kroontje vinden bij de 6?

sjiek wha. klasse horloge.
gr. john

Roger Schreef:

Vraagje over de foto …het kroontje in het
glas, bij de “6”:…

Is dat bij alle SD of alleen bij een bepaalde
jaar?? kan bij de mijne geen kroontje vinden bij
de 6?

Vanaf een bepaald jaartal (ik weet het nu even niet specifiek) is Rolex deze glazen gaan gebruiken, ook voor service glazen.
Als jij een klok hebt van voor bijvoorbeeld 1998 zit er geen kroontje in het glas.

Groet, Roel

@micjam: “Be-daank maaan!”

mijn SD is van 2007