Rolex 16600 Seadweller

Ondanks dat niet iedereen op dit forum even gecharmeerd is van Rolex hierbij enkele detail foto’s van m’n 16600 die ik met jullie wil delen.

Juist details (maar ook robuustheid) hebben ervoor gezorgd dat ik met m’n Omega genen aan Rolex ben gaan snuffelen. Na vanalles gepast te hebben ben ik gevallen voor zo’n dikke Dweller.

Hier z’n specs, waanzinnig hoe het gepolijste deel overloopt in geborsteld:

Overigens herken je (bij twijfel) aan de specs een “echte”. Ik heb (gelukkig!!) nog nooit een immitatie gezien waarbij ze dit detail goed na kunnen maken.

De harde kern vind dat een Seadweller pinholes moet hebben (foto beneden) maar ik vind de gesloten kast juist veel mooier.

Hier de 93160A band: SEL (solid end links)

Hier het kroontje in het glas, bij de “6”:

Ook de nauwe samenwerking met bijv. Comex sprak mij erg aan, het merk heeft een lange geschiedenis met diepzee duiken en is dus veel meer dan alleen maar voor patsers… ;):wink:

Bedankt voor het kijken!

Groet, Roel

Leuke “Mini Review”.

Ben zelf ook een Rolex-fan, al moet ik zeggen dat ik de nieuwe Deep Sea een tegenvaller vind.

Veel draagplezier,

Ron.

zeno Schreef:

Leuke “Mini Review”.

Ben zelf ook een Rolex-fan, al moet ik zeggen dat
ik de nieuwe Deep Sea een tegenvaller vind.

Veel draagplezier,

Ron.

Tsja de nieuwe Deepsea… zelfs aan listprice momenteel zwaar boven mijn budget.
Maar ik heb het geluk gehad om een aantal weken geleden met het ding te mogen spelen. Hij staat me wel…

En op detail is het ding ook vet…let vooral op die (maxi dial) dikke indexen:

Hier vergeleken met een 5508, vroeger ook een deepsea (100m - 330FT):

Maar ik ben het me je eens dat het zwaar wennen is. Laten we het er over 2 jaar nog eens over hebben…

Ik denk dat de tijden van afgeven op merken als Rolex en Breitling wel achter ons liggen, we zijn allemaal gegroeid (oftwel, ik heb een Breilting en wil een Seadweller :D)

Mooie foto’s, Italie?

Ik persoonlijk niets met dit type/merk horloges, maar ben blij (verrast) dat jij er blij mee bent :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Hans (van de beschaafde klokjes)

Hey Patser…:D:D:D:D

Aan de foto’s kan ik zien dat je enorm in je nopjes bent met deze beauty, en terrecht…(tu)

Een prachtklok, enjoy Mr. Krabong…:wink:

Dat jij zelfs overstag bent gegaan Henrik, dat zegt genoeg. Misschien dat er daarom zo’n 800.000 Rolexen per jaar over de toonbank gaan.

Jürgen Schreef:

Dat jij zelfs overstag bent gegaan Henrik, dat
zegt genoeg. Misschien dat er daarom zo’n 800.000
Rolexen per jaar over de toonbank gaan.

Misschien zijn het dan toch best wel leuke klokjes die een breed publiek aanspreken :slight_smile:

Mooie klok! Dit zou de Rolex zijn als ik er een zou kopen (helaas zit het budget wat tegen…)

Hoi Roel,

Ik denk dat men hier niet anti-Rolex is, alleen niet ‘per-defenitie-voor’, als je begrijpt wat ik bedoel.
Vroeger vond ik Rolex idd niets, met name vanwege de associaties met de types die de vol-gouden exemplaren dragen, maar zoals Henrik al zei, je groeit. Met name de sportieve stalen modellen vind ik zelf prachig, en dit type dweller is in mijn ogen de mooiste (tu). De vintage modellen zijn ook fraai, maar daar wil ik, budgetair-technisch, al helemaal niet over nadenken.

Kortom, mijn complimenten voor de prachtige foto’s van deze prachtige klok.

Groeten,

Martin

Prachtige foto’s Krabong, bedankt voor het delen!

Die laatste foto met de 5508 vind ik erg geslaagd, zo’n verschil tussen toen en nu! Ik denk dat als inderdaad de Deep-Sea wat toegankelijker wordt je ze meer zal zien en al gauw gemeengoed worden in de Rolex gemeenschap. Het is denk ik nderdaad een kwestie van wennen.

ps. wat houd ‘deepsea’ in eigenlijk? Aangezien de 5508 een Sub is en de nieuwe een Dweller…?

Ja dik horloge, Ruilen voor een tissotje :wink:

Maar ik snap nooit die discusie over rolex en foute types als je een horloge mooi vind dan draag je die toch gewoon, kan mij het nou schelen dat iemand anders die een beetje een tokkie is er ook 1 draagt, dan kan je ook geen dikke auto kopen want daar rijden vaak ook van die types in, dus dan kiezen veel mensen maar een fiatje?

Ik draag zelf ook goud ik draag zelfs sinds kort een pinkring, ben ik nu dan meteen een achterbuurt figuur waar je niet mee geasosieerd wil worden? Als dit het geval is is er echt iet mis met je kijk op de wereld, de meeste mannen in een mooi pak dat zijn de mensen waar je voor op moet passen(lees bv politici)

Ik was weg van stalen rolex horloges maar nu kom ik steeds tot de conclusie dat ik een datejust een prachtklokkie vind, lieft in staal goud met oysterband of met een president band erop, dit is voor mij de ultieme echte rolex, vraag iemand hoe een rolex eruit ziet en ze beginnen direct over de Datejust.

Volgens mij is die 5508 uit 1958… 100m was toen diep…

Nu is deepsea 3000 meter, toch?

Jaap-Wim Schreef:

ps. wat houd ‘deepsea’ in eigenlijk? Aangezien de
5508 een Sub is en de nieuwe een Dweller…?

Ach, foute types… je hebt mooie ingetogen Rolexen voor normaal volk, maar ook:

brrr…

Maar er is genoeg anders: zoek maar uit!

Ik kan dit weekend wel even langskomen om er 1 uit te zoeken hoor!

hcptdg Schreef:

Ach, foute types… je hebt mooie ingetogen
Rolexen voor normaal volk, maar ook:

http://pic20.picturetrail.com/VOL1283/4386397/1874
6005/332701725.jpg

brrr…

Maar er is genoeg anders: zoek maar uit!

http://pic20.picturetrail.com/VOL1283/4386397/1874
6005/332079041.jpg

floris Schreef:

Ik kan dit weekend wel even langskomen om er 1 uit
te zoeken hoor!

hcptdg Schreef:


Ach, foute types… je hebt mooie ingetogen
Rolexen voor normaal volk, maar ook:

http://pic20.picturetrail.com/VOL1283/4386397/1874

6005/332701725.jpg

brrr…

Maar er is genoeg anders: zoek maar uit!

http://pic20.picturetrail.com/VOL1283/4386397/1874

6005/332079041.jpg

:slight_smile: :slight_smile: de meeste liggen bij Steiner in Maastricht een paar behoren enkele andere ‘gestoorden’ hier in het Zuiden toe :slight_smile:

Mooie foto´s van een fraai horloge.

Blijkbaar is Rolex een merk waar men naar toe moet groeien. En inderdaad, enkele vooroordelen moet je in dat proces ook uit de weg ruimen.
Inmiddels heb ik er ook 2 (GMT II Fat Lady,en een witte Explorer II), en er zullen ongetwijfeld meerdere (sports)modellen volgen.

Het blijft een mooie klok die long feet, ik vrees dat de Dweller mijn volgende klok gaat worden

Wat voor bandje zit er op die 5508, die moet ik hebben!!

VrGr,

Vincent

ik heb de foto’s nu meerdere keren bekeken en ik kan er niks verkeerds aan ontdekken :wink:

floris Schreef:

Ja dik horloge, Ruilen voor een tissotje :wink:

Maar ik snap nooit die discusie over rolex en
foute types als je een horloge mooi vind dan
draag je die toch gewoon, kan mij het nou schelen
dat iemand anders die een beetje een tokkie is er
ook 1 draagt, dan kan je ook geen dikke auto kopen
want daar rijden vaak ook van die types in, dus
dan kiezen veel mensen maar een fiatje?

Ik draag zelf ook goud ik draag zelfs sinds kort
een pinkring, ben ik nu dan meteen een achterbuurt
figuur waar je niet mee geasosieerd wil worden?
Als dit het geval is is er echt iet mis met je
kijk op de wereld, de meeste mannen in een mooi
pak dat zijn de mensen waar je voor op moet
passen(lees bv politici)

Ik was weg van stalen rolex horloges maar nu kom
ik steeds tot de conclusie dat ik een datejust een
prachtklokkie vind, lieft in staal goud met
oysterband of met een president band erop, dit is
voor mij de ultieme echte rolex, vraag iemand hoe
een rolex eruit ziet en ze beginnen direct over de
Datejust.

Mijn beste,

Wat is er mis met een FIATJE!!!

Dit is toch hét mooiste autokontje dat er is!!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink: