Rolex 16610 vs 114060

De vraag is wat het moet kosten en hoe lang al stil in de kluis. Nakijken, dan wel service is wel gewenst.

Ik zou hem waarschijnlijk niet kopen ivm de prijs als je hem toch wil gaan dragen.

Het is Idd dé vraag wat jouw voorkeur geniet. Ik als 16610 bezitter ben uiteraard wat gekleurd in deze, maar dé nieuwe lijn vind ik gewoon te groot/grof. Dé techniek materialen zijn uiteraard vooruit gegaan.

De oude rolex kasten etc trekken meer mijn aandacht. Dit is overigens hetzelfde bij auto,s bv dé nieuwe bmw,s kunnen mij ook niet echt bekoren. Een oude e46 is naar mijn mening meer oer Duits…

Noem me een ouwe … maar dit zijn mij 2 cents

1 like

@OP Waarom laat je in deze vergelijking eigenlijk de 14060 buiten beschouwing? 114060/14060 lijkt me een logischere vergelijking als het puur om de prijs gaat, of anders 116610/16610.

1 like

Gewoon de nieuwe nemen, zeker gezien het geringe prijsverschil.
Het is duidelijk dat je ooit (net als ik trouwens) een 5513 met zulk een fantastische lume wilt bemachtigen en dat gaat vast gebeuren.
Gewoon blijven sparen. En nog meer sparen…

Naar ik verneem zijn een flink aantal forumleden flink op Rolex-hunt. Ik dus ook :grin: De onderhandelingen zijn gaande maar de 1e eigenaar dubt nog of hij zijn trouwe Rolex Daytona jaargang 2000 ref.16520 ná zoveel jaren kan laten gaan. Een groot voordeel heb ik mee want de verkoper weet dat ik gek ben van polshorloges. Nitram ook aan de Rol(ex) met een gemodificeerd Zenith el Primero uurwerk.

We maken elkaar vooral gek met mooie plaatjes. Daardoor ontstaat er een soort van SUB :wink: groepje binnen HF. En daar wil je gewoon bij horen. Simpel. Dus ieder die twijfelt…kopen dat ding en sluit je aan. Neem vervolgens deel aan de discussie binnen het Rolex Only topic. Plus…Daarna mag je zelfs een upgrade uitvoeren naar het rolexforum. Hoe mooi is dat?!

2 likes

Sommigen vragen zich af waarom de Rolexboys toch als patsers worden gezien …

5 likes

Clubjes zijn altijd goed, :smile:
Ik hoor op het horlogeforum ook bij de Sixty-Five, Monaco en Speedmaster club.
Mooie horloges krijgen vanzelf veel aanhang, niet vanwege de clubjes maar vanwege het feit dat ze mooi zijn. Ze verkopen zichzelf. Het is alleen jammer dat er van 1 horloge vaak tientallen modellen zijn.Het maakt de keuze niet makkelijker.

1 like

Wat bedoel je met clubjes op het forum. Hebben jullie een aparte chat of hoe moet ik dat zien? Ik wist hier namelijk niks vanaf.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Klopt en waarom Seikoboys als Dacia en Lada rijders worden gezien.

2 likes

Lol

Ik wil niet eens meedoen @SuperC :stuck_out_tongue_winking_eye:

van die droeftoeters op sommige forums met een heel onderschrift vol afkortingen van de ‘owners clubs’ waar ze toe behoren

:joy:

4 likes

Zo was mijn onderschrift eerst ook:

OC AH-klantenvoordeel, Efteling fanclub, Friese goudvissen vereniging, Fanclub Aldi Augurk en Klote horloge houdt het lang uit club

Mijn vriendin zei echter dat ik bepaalde dingen beter voor mezelf kon houden, dus…

1 like

Fanclub Aldi Augurk :joy:

Ik doe gewoon mee met een Seiko om mijn pols… :joy:

Ik doe ook mee met aan de ene pols een incoming Seiko5 overgenomen van NickW en aan de andere pols een incoming Rolex Daytona Cosmograph inhouse caliber 4030 van een hele goede kennis :smiley:
Om de koude januari maand voor jullie wat op te fleuren een fotoshoot gemaakt door de vorige eigenaar.

4 likes

Fijne klok. A-serial zo te zien?

En wat ‘in house’ betreft, tja… ze worden niet voor niets de Zenith-Daytona’s genoemd.

Yep Ramone, We zijn nog op de villazolder koortsachtige aan het speuren naar de originele omdoos. Errug spannend allemaal.

1 like