Rolex 16610LV advies gevraagd.

Geregeld! :wink:

2 likes

Mooi om te zien dat er zoveel kennis aanwezig is op dit forum!

2 likes

Ja ben ook vaak onder de indruk, sommigen (niet TS in dit geval!) krijgen niet het antwoord dat ze graag willen maar men komt hier vrij vlot tot een conclusie over een horloge.

Advies: Buy the seller first. En wanneer de prijs te mooi is om waar te zijn? Hard weglopen!

1 like

Niet perse. Heb genoeg mooie deals gehad waar ik blij ben dat ik niet hard weggelopen ben.

1 like

Denk het eerste woord hier van belang is, mooie deals loop ik ook niet perse van weg inderdaad.

Maar alles in beschouwing nemende is dit niet een Rolex waar je ook maar over na moet denken om er bijna 7K voor af te tikken, te veel alarmbellen

The seller kwam juist erg geloofwaardig over (en ik heb er genoeg meegemaakt die dat niet kwamen) en goede prijzen zijn zeker geen dealbrekers. Dus niet geheel met je eens

Inderdaad dankbaar voor de gedeelde kennis op dit forum!

Klopt, maar deze is te mooi om waar te zijn.

Klopt helelmaal.

Had je maat een blauwe moeten posten, i.p.v. zo’n lelijk groen kreng😄

1 like

Je kan dit horloge voor 6750 kopen (vraagprijs). Bij onze betrouwbare grijze dealers liggen ze rond de 10k. Dat maakt het verschil voor mij te groot.

Ik heb gekkere dingen meegemaakt :innocent:

Maar natuurlijk is het opvallend en daarom kom ik ook hier. Met een vintage was ik redelijk zeker van mijn zaak geweest maar met moderne Rolex durf ik er niks over te zeggen.

Ben hier nog eens ingedoken en een aantal Mondani boeken er op nageslagen. Hij lijkt er toch sterk op dat de Z serie (uit 2006, niet 2007) Mark IV deze bezel had waar het streepje ter hoogte van 9 minuten niet recht uitgelijnd is met de 10. Ook de wijzerplaat klopt met een Mark IV (smalle Swiss Made tussen lange 28 en 32 minuut markers)
Dus ik kom terug op mijn eerdere opmerking dat het een Frankenwatch zou kunnen zijn. Het datum wiel ziet er nog steeds een beetje vreemd uit maar dat kan aan de foto liggen.
Bovendien, ik doe er nog een foto bij van mijn eigen Mark V die deze afwijking ook had. Ter info, deze heb ik zonder doos en papieren, maar wel 100% origineel vorig jaar in December verkocht voor €6000.

3 likes

Wellicht dat je een foto kan maken van de 7 want de discrepantie van de TS met het origineel was daar wel erg aanwezig

Kom op jongens. Verkeerde doos, geen papieren (kan natuurlijk altijd maar telt wel op allemaal), datumfont totaal verkeerd en dat ligt echt niet aan de hoek, de lens of het licht. Prijs is TE mooi om waar te zijn.

2 likes

+1

1 like

Nog 2 extra foto’s van mijn Mark V ter vergelijking. De eerste gemaakt op de 7e van de maand, de 2e (in de auto) op de 27e van de maand. Helaas zie je niet de volledige datum anders kon je makkelijker vergelijken.

2009 met papieren

Deze kwam toch pas uit in 2010 :roll_eyes:

Ook een heel ander horloge :joy:

1 like