Rolex 1675 Two Tone

Soms ben je op zoek naar iets moois en soms komt het gewoon voorbij. Dat laatste was deze keer het geval.

Voor mijn gevoel was mijn verzameling redelijk compleet maar toen ik deze zag bij een goede vriend was ik eigenlijk direct verliefd. Hij bood me daarom aan om dit horloge een paar dagen te dragen zodat ik kon zien of dit horloge me zou bevallen.

Tja, hij bleek dus elke dag beter te bevallen en na wat praten mocht ik het horloge gelukkig overnemen.

Het gaat hier om een Rolex GMT-Master II ref. 1675 uit 1971 in zogenaamde Two Tone uitvoering. Dit horloge heeft een paar erg leuke details waardoor hij toch een unieke plaats binnen de verzameling inneemt, namelijk een zg. Nipple Dial (verwijzend naar de uurmarkers) en een opgelegde gouden kroontje op de wijzerplaat, iets wat je ook maar weinig ziet bij sport Rolexen.

De staal gouden kast en zeer comfortabele jubilee band maken hem ook erg zomers en dus ideaal voor vakanties e.d.

Afijn ik ben er erg blij mee. Hieronder een paar foto’s, ben benieuwd wat jullie ervan vinden(tu)

1 like

Gefeliciteerd met deze super mooie aanwinst, kun je echt trots op zijn , en dat op Koningsdag.

1 like

Fijnproever :smiley:

Wat een fraaie aanwinst, geniet ervan.

1 like

Prachtig! Wat een topper zeg, veel plezier er mee!

1 like

Heel mooi, Marc, chique zelfs :~

1 like

Naast de stalen GMT echt een topper!

1 like

Redelijke p.rnoklok :slight_smile: Van harte!

1 like

Gefeliciteerd marc
Als ik er eentje in het bruin tegen kom dan weet ik nog niet wat ik doe:~:~

1 like

Fraai hoor, veel draagplezier!

1 like

Kanon! Geniet er van!

Perfecte plaat met opgelegd logo en een dikke kast met messcherpe facet randen. Ga maar zoeken, dit ligt niet op elke hoek.

Gr. Roel

1 like

Hij is echt mooi!
Oh ik wordt alweer nieuwsgierig en onrustig als ik dit zie,werkt ontzettend op mn zoek en vind spieren!
Veel plezier met deze topper!!

1 like

Prachtig horloge

1 like

Two Tone is zo fout :+

Maar deze kan het bebben (tu)

1 like

Geniale klok, lijkt in prima staat voor zijn leeftijd!

Heel cool!

1 like

Prachtige klok zeg! De Rolex GMT master II is mijn favoriet van de hele Rolex serie en zeker de vintage 1675.

Geniet ervan!

Vet!! geniet er van!

Super klok, ik heb er ook een gekocht, maar op die moet ik nog wachten, hij heeft ook zo een zwarte inlay en een horlogemaker zei tegen mij, dat die bij eentje van 1978 nieet bij hoort maar bij de gouden versie…
Hij wil mij dus zo een two tone faded verkopen…

De Horlogemaker vraagt 350 voor een service beurt voor de 1675, is dit een goede prijs?
Alvast bedankt, voor een indicatie!

Dat ligt eraan wat er allemaal aan moet gebeuren en waar je hem laat servicen.

Een full service bij Pikotech (die veel ervaring heeft met vintage Rolex) kost volgens mij rond de 200 euro plus evt. kosten van te vervangen onderdelen.

Volgens mij hoort de two-tone inlay niet bij een zwarte staal/gouden 1675 maar juist bij een zg. rootbeer 1675, maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik vind de zwarte inlay persoonlijk mooier bij een zwarte staal/gouden 1675/3

Foto’s van internet:

1 like