Morning! Collega van mij heeft dit horloge uit een erfenis gekregen. Ik/hij zijn nagenoeg overtuigd van de echtheid (match papieren en factuur) maar voor alle zekerheid toch de vraag of iemand iets opvalt dat op een fake zou kunnen duiden; zo kom ik weinig voorbeelden zonder fluted bezel op het web tegen. Horloge is van midden jaren 80.
Eerste waar ik aan denk; Staat er een markering tussen de lugs?
Verder heb ik er te weinig verstand van om een oordeel te geven.
Edit: De dialvariant met zwarte plaat en geprinte numerals (Buckley) kom ik niet direct tegen op C24, maar dat zegt niet alles natuurlijk.
Verder is een gladde bezel opmerkelijk, die zijn vaak fluted.
Staan er ook goudmarkeringen op de kast?
Obv de foto’s - ja, 18k en goudteken. Zijn ook nog op de laatste foto te zien.
Ik heb mijn collega gevraagd het horloge volgende weeks mee te nemen - dan kan ik ook betere foto’s maken.
Op basis van de foto’s lijkt hij zeker echt. Wellicht een andere bezel gekozen als optie of als aftermarket.
Zwarte buckley bestaat gewoon.
Als het goed is zou er op de papieren Ref 1802/9 staan.
Foto’s zijn slecht dus lastig om direct iets te zeggen.
Gewicht zou al een indicatie geven want goud.
Inderdaad een 1802. Hopelijk is het enkel het glaasje dat beschadigd is en niet de wijzerplaat.
Dank alvast voor jullie reacties.
Op het papierwerk staat 1803 dus Bucherer zal wel wat enthousiast zijn geweest 40 jaar geleden Volgende week maak ik wat meer foto’s. Ik ben vooral benieuwd of de bezel zo geleverd of later vervangen is maar waarschijnlijk is dat niet meer te achterhalen.
Ik zou het serienummer even checken wat de daadwerkelijke leeftijd is. Een 4 digit DD werd niet meer gemaakt in 1984.
Inhoudelijk weet ik er niks van, maar ik neem toch aan dat dit glaasje er niet zo op hoort? Wat staat dat lelijk zeg, zo’n grote bobbel.
Geen idee… zo op het eerste oog lijkt het ook gewoon RVS ipv witgoud op basis van de kleur? Even langs een AD is wel slim om te doen
Blijkbaar idd. Ik kon hem niet direct vinden, ook niet op Google.
Wat me wel opvalt is dat de typering van de datumaanduiding in de foto’s van @Winkje wat dunner/anders is dan de andere foto’s die ik zie.
Edit:
Maar ik zie dit overigens op Chrono ook bij andere Buckley dials
Ik vind dit een beetje sneu.
Behalve dat mis ik toch echt de papers die ook de hens in worden gezet.
Prima hoor dat je een punt wilt maken maar doe het dan gewoon goed
Mooi horloge! Ik zie geen red flags, orginele wijzerplaat, maatvoering van de kast klopt alleen op de (handgeschreven) papieren staat 1803, dit kan zijn met een originele of aftermarket smooth bezel maar het kan ook een 1802 zijn. Dit vind je inderdaad tussen de lugs zoals eerder gemeld, de kans is groot dat het horloge in 1984 is verkocht maar hij kan niet dan geproduceerd zijn. Check even of het serial nummer overeenkomt met de papieren en dan kan je via hier controleren uit welk jaar het komt.
Mocht je in het oosten wonen mag je gerust een keer langs komen dan kan ik je de zekerheid geven.