Ik vroeg mij af of er kwalitatieve grote verschillen zitten tussen een Rolex 3255 uurwerk vergeleken met bijvoorbeeld een ETA uurwerk. Maakt Rolex deze uurwerken zelf of worden ze gemodificeerd door Rolex.
Er is een zoekfunctie op dit forum
https://www.horlogeforum.nl/search?context=topic&context_id=197786&q=Rolex%203255&skip_context=true
En ja, ze maken het zelf. De verschillen met ETA? Tja, dat is een FAQ waar ik popcorn voor ga pakken.
Rolex is de beste!
Rolex maakt al zijn uurwerken (op de Daytona zenith na) helemaal zelf. Rolex uurwerken zijn de ETAs in het luxe segment. Kwalitatief goede en robuuste uurwerken.
Dankuwel.
Alle Rolex uurwerken worden gewoon ingekocht bij Seiko
Enkel de naam “Seiko” wordt weggeslepen en vervangen door “Rolex”
Dat weet iedereen
Tot 1957 liet Rolex de calibers maken bij Bieler Aegler S.A.
De bedrijven gaan in elkaar op en sindsdien produceert Rolex inhouse.
Dat wist ik niet.
Je ziet heel veel merken die de kast bij leverancier A laten maken en het uurwerk bij leverancier B en alleen de boel in elkaar zetten en dan veel blabla over de historie van het merk.
Wat ik bijvoorbeeld ook niet begrijp is dat er bedrieglijk echte replica’s zijn van de Rolex deepsea blue james cameron zijn maar waarbij geadviseerd wordt niet het zwembad in te gaan…………… Ik heb zelf 1 en 2 * duikbevretten maar een duikhorloge moet je toch mee kunnen duiken of ben ik nou gek?
Die Rolex is wel een beauty om van te dromen maar je weet het nooit.
Een replica, cq een nepper, kan dan wel als duikhorloge aangeprezen worden maar daarom is het dat nog niet…
Ja. Maar je zou sowieso niet aan een replica mogen denken, dat is voor het plebs. Dat is voor de SBS6 kijkers waarvan de vrouwen shag roken en koffie gaan drinken in hun plaatselijke supermarkt.
Een toevoeging: Rolex maakt niet alleen hun eigen uurwerken, ze maken alles zelf. Ze hebben staalmijnen, goudmijnen en zelfs de diamanten die ze op de wijzerplaten of factory set kasten/bezels gebruiken winnen ze zelf.
HAHAHA dat deed mijn schoonvader. En dan een beetje aanpappen met die SBS6 vrouwen!
Dit was in het begin van de horlogerie heel normaal en bestond er (nagenoeg) geen inhouse uurwerk. Alles werd door aparte vakmensen gemaakt en dan door een horlogemaker samengevoegd. Uurwerk, kast, wijzerplaat, wijzers, alles was generiek of specifiek gemaakt.
Nee dat is bij Tag…
Rolex maakt tegenwoordig alles inhouse.
En een nep Deep Sea kun je gewoon mee duiken.
Daarna kun je hem gelijk weggooien.
Het spreekt overigens niet voor je dat je een nep Deep Sea James cameron hier op het forum ter sprake brengt. Forum voor liefhebbers .
Mijn steinhart ocean one GMT blue Red 2 gaat tot 300 meter ( niet dat een sportduiker dat ooit zal kunnen doen ) . Dit noemen ze dan een hommage horloge maar die heeft een fatsoenlijk ETA uurwerk en kun je gewoon mee duiken. Ik vond het gewoon een mooi horloge en dat hommage is het mij niet te doen. Ik vroeg mij alleen af wat een Rolex duikhorloge meer te bieden heeft……. Ik weet dat Rolex harder staal gebruikt en wellicht ( na deze post ) betere uurwerken. Ik vind de mogelijkheid op de deepsea dat je de band kunt fijnstellen ( bijv bij warm weer ) zonder het horloge af te doen iets wat ik
voor mijzelf wel heel handig zou vinden. Je betaald naast de betere kwaliteit waarschijnlijk ook een aanzienlijk deel voor image en marketing van dit wel iconische horlogemerk , maar van dit soort discussies zijn er wel genoeg op dit forum ( heb ik gezien.)
Tegenwoordig gebruiken duikers gewoon een grote duikcomputer , maar stel dat je voor de zekerheid
ook je duiktijd met je horloge in de gaten houd , neem je wel een groot onverantwoord risico met een dergelijk horloge. Voor veel minder geld ( €150,00) koop je ook een goed citizen duikhorloge…….
Ik bedoel ookal zou je nooit duiken en je doet je horloge af in het zwembad terwijl op de wijzerplaat staat dat ie tot 3990 mtr gaat…………Daar zou ik mij niet zo goed bij voelen.
Dat zeg ik toch. Een nep Deep Sea is om, om zeep te helpen. Die hoor je niet te dragen en al zeker niet te kopen.
Alleen de ETAAA+ N00b versies hebben een echte ETA onder de kap