Rolex 5513 insert

Dag mensen, ik ben op zoek gegaan naar een gebruikte vervangende insert voor een Rolex 5513. Een weekje lang me intensief verdiept in alle valkuilen en zag ook op chrono wat twijfelachtige exemplaren. Uiteindelijk een adres gevonden op EBay die genuine rolex onderdelen verkopen met een nagenoeg 100% feedback. Op de foto’s leek het er in eerste instantie goed uit te zien. Ik heb twee exemplaren laten komen zodat ik de beste kon kiezen en de andere weer zou kunnen verkopen. Inmiddels zijn beide exemplaren binnen. En ze verschillen van grootte! Eigenlijk zie je dat gelijk. Nu weet ik dat die inserts van alle 5513s exact dezelfde maat hebben. Dus dit kan niet kloppen… Nu zou ik graag jullie expertise willen gebruiken om te kijken welke echt is en welke nep… of dat ze alleen nep zijn…
ik heb de advertentie foto’s toegevoegd en daarna wat foto’s van mezelf. Wat zien jullie?

Exemplaar 1:

Exemplaar 2:

betere foto’s nodig. macro’s van de triangles en de nummers. En voor welk jaartal 5513 ben je op zoek (welke mark insert heb je nodig)?

bij twijfel, retour , de maat staat nou eenmaal vast.

de maat van inserts is vast: 30.30 binnendiameter en 36.55 mm buitendiameter. Dan kan je er wellicht al eentje wegstrepen (en misschien wel allebei).

Om de inserts goed te beoordelen zijn scherpe macro’s nodig, waarop bijvoorbeeld variaties in de seriefs te zien zijn.

De “parels” op 12 uur lijken ook verschillend. De bovenste lijkt zo’n gevuld dopje. Wat correct is. De onderste lijkt mij een van een late 5513 of zelfs een 16610.

1 like

Nagenoeg 100% feedback is geen 100% en verkopers op ebay moeten echt hun best doen om die score te blijven houden. Zelf vele jaren met succes op ebay verkocht en altijd 100% score gehouden wat niet makkelijk is door kopers die daar misbruik van maken. Succes en als het kan terugsturen.