Ik kom deze milsub 5513 tegen op een veilingsite aan de andere kant van de planeet.
Nu komen dergelijke horloges zelden op de markt, en gezien de hoge waarde kan ik me zomaar voorstellen dat er geboefte is die neppers aanbieden.
Op het eerste gezicht lijkt het allemaal best legit (er zitten ook service papieren bij uit 2017 uitgevoerd door Rolex), maar de pip in de bezel ziet er wel heel raar uit!?
Vandaar hier een vraag aan de Rolex kenners of er meer rode vlaggen zijn (of is de bezel wel goed en is alleen de pip slecht hersteld?)
Ik snap dat het lastig is met de weinige fotoās, en er is nauwelijks referentie materiaal (degenen met een milsub in NL zullen schaars zijnā¦), maar wellicht kan er toch kennis gedeeld worden?
Jammer dat de bezel geen minuten indexen heeft helemaal rond, maar tot 15 komt wel voor op de 5513 milsubā¦.
Waarschijnlijk zit hier een deel van het probleem/reden waarom je deze niet zou moeten willen kopen. Zij zouden er in hun ogen de beste versie van maken, naar huidige standaard en dat is niet met zoveel mogelijk behoud van originele onderdelen.
Oftewel alle tritium er uit, want dat kan en mag niet meer. Geen originele bezel meer op voorraad? Dan pakken we de next best thing dus bijv een 16610 bezel als die zou passen.
Dit gaat over dit specifieke horloge?
Zonder het horloge gezien te hebben is dit stukje tekst al een grote rode vlag; āI also heard thatā, āi was toldā, āthey saidā, āi believeā en nog een hoop aannames over wat iets zou betekenen
"There is some modification to the dial base. " The āmodificationā refers to the fact that the Military Submariner has a different body shape than the current Submariner. The āIt has been determined that it is not a original production modelā refers to the fact that it is a military model and is not officially sold.
Ik ben best goed in recht lullen wat krom is, maar deze kerel maakt er wel echt een kunstwerkje van.
De kast is niet origineel, kijk die crown guards eens. De bezel insert is ook 100% niet origineel en al helemaal niet passend voor een milsub. De wijzerplaat is ook niet origineel, op zān best een reprint.
Ik ben ook geen kenner, maar schrik meteen van dat dikke, rommelige font en dat fantasie-kroontje op de wp dat alle proporties fout heeft. Dus inderdaad.