Rolex 5513 milsub - rode vlag?

Ik kom deze milsub 5513 tegen op een veilingsite aan de andere kant van de planeet.
Nu komen dergelijke horloges zelden op de markt, en gezien de hoge waarde kan ik me zomaar voorstellen dat er geboefte is die neppers aanbieden.

Op het eerste gezicht lijkt het allemaal best legit (er zitten ook service papieren bij uit 2017 uitgevoerd door Rolex), maar de pip in de bezel ziet er wel heel raar uit!?

Vandaar hier een vraag aan de Rolex kenners of er meer rode vlaggen zijn (of is de bezel wel goed en is alleen de pip slecht hersteld?)
Ik snap dat het lastig is met de weinige foto’s, en er is nauwelijks referentie materiaal (degenen met een milsub in NL zullen schaars zijn…), maar wellicht kan er toch kennis gedeeld worden?

Jammer dat de bezel geen minuten indexen heeft helemaal rond, maar tot 15 komt wel voor op de 5513 milsub….

Laat het serienummer toch gewoon zien? ik snap dat nooit….

Weggepoetste cijfers lijken op de juiste plek te staan…

Gelaste springbars (naja, zijn dus geen springbars meer) kloppen.

Ga waarschijnlijk überhaubt niet bieden op dit horloge, kan het me toch niet veroorloven, maar ik ben wel benieuwd of het hier de real deal is?

1 like

Zeg ze maar dat Niels van Horlogeforum heeft gezegd dat er helemaal geen ene hol klopt aan dit ding.

25 likes

Waarschijnlijk zit hier een deel van het probleem/reden waarom je deze niet zou moeten willen kopen. Zij zouden er in hun ogen de beste versie van maken, naar huidige standaard en dat is niet met zoveel mogelijk behoud van originele onderdelen.

Oftewel alle tritium er uit, want dat kan en mag niet meer. Geen originele bezel meer op voorraad? Dan pakken we de next best thing dus bijv een 16610 bezel als die zou passen.

Insert lijkt me sowieso fake. Schreven ontbreken en de pip zegt genoeg. Van de rest heb ik te weinig verstand.

1 like

Insert, font, kroontje, tekst op 6, lume… Dit in 5 min.
Je kunt beter vragen wat er wel klopt.

Verre van een kenner in deze, maar je ziet instant dat het rommelt.
Daar hoef je geen 5513 milsub in het echt voor gezien te hebben.

3 likes

Aftermarket rommel.

Maar serieus, overweeg je om meer dan een ton uit te gaan geven op een veilingsite?

Want dat heb je zeker nodig om een milsub te kopen.

Staat daar te koop voor bijna 22K

Bewust geen link geplaatst naar advertentie

3 likes

Sorry maar DIT zegt toch genoeg….

5 likes

Precies, en als dat verhaal leest ook, inviiyvan service door Rolex was toevallig net zo goed als niet leesbaar…

Thanks all.
Alleen maar rode vlaggen dus….!

Enne, ik was niet van plan te bieden, maar was met name benieuwd of ie echt en origineel is, omdat er juist zo weinig van zijn…
Niet dus.

@junior doe maar op slot?

2 likes

Helemaal mee eens, ziet er niet uit.

:point_up_2:t2:

1 like

Dit gaat over dit specifieke horloge?
Zonder het horloge gezien te hebben is dit stukje tekst al een grote rode vlag; ā€œI also heard thatā€, ā€œi was toldā€, ā€œthey saidā€, ā€œi believeā€ en nog een hoop aannames over wat iets zou betekenen :grimacing:

3 likes

"There is some modification to the dial base. " The ā€œmodificationā€ refers to the fact that the Military Submariner has a different body shape than the current Submariner. The ā€œIt has been determined that it is not a original production modelā€ refers to the fact that it is a military model and is not officially sold.

Ik ben best goed in recht lullen wat krom is, maar deze kerel maakt er wel echt een kunstwerkje van.

7 likes

De kast is niet origineel, kijk die crown guards eens. De bezel insert is ook 100% niet origineel en al helemaal niet passend voor een milsub. De wijzerplaat is ook niet origineel, op zā€˜n best een reprint.

Zie de verschillen:

Disclaimer, ik heb er eigenlijk ook geen verstand van.

2 likes

Inderdaad zoals al vele voor mij zeiden klopt er bijna niks aan dit variant. De wijzerplaat is vooral wat me doet schrikken. En dan heb ik het nog niet eens over de prijs… Er is geen schijn van kans dat deze Ć©cht door Rolex onder handen genomen is.

1 like

Het is zo ie zo een misprint, er had Relax op moeten staan.

Worden wel vaker foutjes gemaakt :smiley:

1 like

Ik ben ook geen kenner, maar schrik meteen van dat dikke, rommelige font en dat fantasie-kroontje op de wp dat alle proporties fout heeft. Dus inderdaad. :triangular_flag_on_post:

1 like