Rolex 6062 (maanfase)... op MP

Tijdens mijn dagelijkse strooptocht langs Marktplaats (kan het niet laten), kwam ik dit horloge tegen. ‘Een leuke ouwe Rolex’, dacht ik nog, totdat ik de maanfase zag.

Een korte Google-sessie later en ik weet nu dat dit een zeer zeldzaam model is. In “gemiddelde” staat al tienduizenden euro’s waard. En nu gewoon op MP?

Is dit echt het koopje van de eeuw? Dan betuig ik bij deze spijt voor de koopjesjagers die er al stiekem op aan het azen waren.

Of is dit een goed gelukte nepper? Wellicht dat ik niet goed, maar de stalen variant kon ik alleen vinden met gouden markeringen en sterren. In staal/witgoud zie ik alleen de variant met een 3 en een 9.


Het horloge op MP. Met aparte zilverkleurige/witgouden appliqués. Ook de maanfase ziet er vreemd uit, met een guilloche die er bij de andere niet op zit.


De variant met zilveren/witgouden 3 en 9.


De variant zoals op MP, maar dan met gouden appliqués.

Dus ja… Wie het weet mag het zeggen…

Je hoeft alleen de advertentie maar te lezen. Daar staat het in.

Dit draadje kan weg wat mij betreft.

De advertentie is inmiddels weg. Had bij nader inzien ook kunnen weten dat het een nep betrof. Het verbaasde mij alleen dat ook een relatief ‘onbekend’ model als deze ook nagemaakt werd. Juist dergelijk zeldzame modellen liggen (soms letterlijk) onder een vergrootglas bij verzamelaars en lijken daarom nutteloos om na te maken.

Nogmaals excuses voor mijn naïeve insteek van ‘wellicht een zeldzaam onbekend model’. Wellicht dat dit topic nu blijft bestaan ter lering ende vermaak…

Respect dat je je verkeerde inschatting niet onder stoelen of banken steekt, excuses zijn wat mij betreft niet nodig hoor :S, vergissen is immers menselijk. En ‘ter lering ende vermaack’ is altijd goed :slight_smile:

De toevoeging Geneve zegt genoeg. Een echte kost overigens minimaal 20(?)k.

Tja, ik heb mijn lesje ondertussen wel geleerd. Misschien kwam het omdat ik recent een ander verhaal las. Wederom een Rolex, maar ditmaal wel het echte werk:

http://www.nbcnews.com/technology/man-lists-james-bond-rolex-9-95-sells-it-66-126106?franchiseSlug=technolog