Rolex 69173 - Vraagt mbt staat van horloge en rek op de band

Hoi allemaal,

Nadat ik een tijd geleden van mijn vriendin een prachtige Omega Speedmaster Professional cadeau heb gekregen voor mijn 30e verjaardag, wil ik haar deze keer ook een mooi horloge cadeau doen.

Hierbij zijn de ogen eigenlijk alleen gericht op een Rolex Lady Datejust 69173.

Nu heb ik dit (Zie hieronder) horloge op het oog maar vind ik het best wel lastig om te bepalen of deze in goede staat is. Ik heb naast de foto’s op de website ook per email foto’s opgevraagd van de band omdat ik hiervan wilde zien hoeveel rek er op zat. Zie foto’s hieronder.

Wat ik graag van jullie (kenners) zou willen weten is wat de status van de band is en of het op basis hiervan en wellicht de algemene staat van het horloge zelf een verstandige aankoop is. En ik snap dat dit uiteraard vanaf foto’s lastiger te bepalen is…

Ik zie graag jullie reacties tegemoet en alvast bedankt!

1 like

de staat van de band is goed. vooral voor een vrouwen model vind ik hem strak.

4 likes

Vaak zijn vrouwen wat minder netjes met horloges. Armbandjes erbij dragen, lekker los waardoor meer rek etc.

Vind dit een strak exemplaar voor wat ik kan zien. Rek is nagenoeg niet aanwezig.

Maar laat de kenners er nog maar eens even overheen gaan.

1 like

Ik vind wel dat de rek in de lengte richting zichtbaar is je kijkt dwars door de schakels heen. Of zit ik er naast.

1 like

Ziet er goed uit, bizar weinig rek eigenlijk!

2 likes

Ziet er keurig uit!

1 like

Als een Rolexband niet meer dsn 15mm buigt is die Oke.

1 like