Ik heb een Tudor Oyster Prince gehad en ik vond voor mijn pols de maat perfect. Op een HF-meeting kreeg ik van sommigen complimenten, anderen vonden dat ‘dit tegenwoordig toch echt niet meer kon’. Als je gaat afwisselen met 42 mm horloges dan denk ik dat je er lastig aan zult wennen, maar je weet het alleen zeker door het te proberen. Succes!
Tsja…
Ik moet toegeven dat de foto wat vertekent, hij lijkt nu wel heel groot, dat valt in het echt wel mee, maar dat geldt ook voor de Tudor; die valt in het echt iets kleiner als nu op de foto lijkt. Maar zoals die Explorer bij jou valt, zo valt bij mij de Tudor:) Perfect voor mij vind ik.
Ik zou mij op zich niet blind staren op de mm´s. Een originele DJ is ook ´maar´ 36mm. De lunette en kleur wijzerplaat kunnen ook een hoop verschil maken, maar ook het formaat van je pols.
Op zich is het formaat anno 2012 voor heren enigszins klein, maar ik zou gewoon eens gaan kijken hoe die staat! Ik heb zelf ook een 34mm horloge dat ik nog regelmatig draag, niets mis mee!
Eventueel zou je ook kunnen kijken voor een wat oudere tweedehands DJ als je die 2mm extra wil.
Ik ben zelf in het bezit van een aantal mooie
horloges.
Nu zit ik er aan te denken om een Rolex Air King
te kopen.
Maar ik denk dat het deze Rolex wat klein is, 34
mm.
Ik draag veel 42 mm maar dit is wel aan de grote
kant.
Heeft er iemand deze klok en wat is je ervaring
met de Rolex en is hij te klein?
Reinier Broekema
Of ie te klein is, is natuurlijk erg persoonlijk. Om de pols van de Terminator… uhm… Governator… nou ja je weet wel, Arnie, lijkt het een polsbandje.
Maar 34mm vind ik toch wel erg klein. Vooral als je veel 42mm draagt. Aan de andere kant is het misschien ook gewenning. Ik bedoel, vind zelf 40-42mm ook een prima/comfortabel formaatje, maar als ik een poos 44 of 45mm heb gedragen, dan ziet een 40mm Seamaster er ineens heel iel uit.
Ik zou adviseren om em in het echt te bekijken. Of nog beter zoek een goedkoop klokjes met dezelfde look en kijk of je er aan kunt wennen/toch te klein vindt.
Ik heb zelf een Breitling superocean 42, frederique constant maxime manufacture 42 mm en een Oris Leonhard Euler 35 mm.
Verder heb vorige maand twee horloges van Oris verkocht en mijn Omega Seamaster 300 M Quartz.
Daarom ben ik nu aan het kijken naar een andere Klok.
Een Rolex heb ik nog gehad en ze blijven goed waardevast, en de kwaliteit is geweldig.
De Rolex Explorer 2 heb ik bekeken maar is niet mijn ding, te groot en de datum is niet mijn ding.
De Leonhard Euler is voor mij niet te klein maar heeft wel een andere vorm als de Rolex.
Hij draagt goed en past onder mijn kleding.
De andere horloges vind ik zelf mooier maar ze gaan niet goed met een overhemd ( te groot).
Deze week nog maar even langs Schaap in Groningen, hoop dat hij daar is.
Als de Air King te klein is dan wordt het een Rolex 36 mm of een Breitling chronomat 44 ook een super mooi ding met een goed uurwerk.
Misschien dat ik volgende week ook nog wel even ga kijken naar een horloge van Panerai
Air King. Erg gaaf! Bij Burger (Maastricht) staat/stond(?) een hele mooie met blauwe wijzerplaat op de site. Helaas ligt Maastricht nou niet echt om de hoek voor mij…
Maargoed. De maat icm. draagbaarheid kan je echt alleen maar in het echt testen. Het is zo verschillend, heb meerdere horloges van dezelfde maat omgehad die allemaal totaal anders kwa grote aanvoelden.
Ik heb zelf een Breitling superocean 42,
frederique constant maxime manufacture 42 mm en
een Oris Leonhard Euler 35 mm.
Verder heb vorige maand twee horloges van Oris
verkocht en mijn Omega Seamaster 300 M Quartz.
Daarom ben ik nu aan het kijken naar een andere
Klok.
Een Rolex heb ik nog gehad en ze blijven goed
waardevast, en de kwaliteit is geweldig.
De Rolex Explorer 2 heb ik bekeken maar is niet
mijn ding, te groot en de datum is niet mijn
ding.
De Leonhard Euler is voor mij niet te klein maar
heeft wel een andere vorm als de Rolex.
Hij draagt goed en past onder mijn kleding.
De andere horloges vind ik zelf mooier maar ze
gaan niet goed met een overhemd ( te groot).
Deze week nog maar even langs Schaap in Groningen,
hoop dat hij daar is.
Als de Air King te klein is dan wordt het een
Rolex 36 mm of een Breitling chronomat 44 ook een
super mooi ding met een goed uurwerk.
Misschien dat ik volgende week ook nog wel even ga
kijken naar een horloge van Panerai
Ik laat het weten.
De Breitling en Panerai gaan niet onder elk overhemd. Als je ook niet van een datum houdt, maar een Rolex wel kan waarderen, wat vind je van de Explorer 1? Ik mis er zelf de datum op, maar vind em wel erg mooi.