rolex airking ref 114200

Beste horloge fanaten,

ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuw horloge. Nu wil ik als een echte fanboy een rolex kopen. Nu heb ik een mooie gezien een rolex airking ref: 114200 uit 2015. Deze wil ik gaan bezichtigen hij is €3.750. Maar ik wil voordat ik erna ga kijken graag van jullie wat advies of dit nu een goed horloge om te kopen en voor deze prijs?

Ik ben zeker geen expert op het gebied van prijs, maar ik weet dat dit een super gaaf horloge is en waar je echt jaren plezier van gaat hebben.

En de Air King is zeker onder gewaardeerd. Mooie historische lijn van Rolex.

Ja klopt dat is hem. Alleen is die 34mm wat vind jij van die maat?

Dankje voor de tip spreek je uit ervaring?

De vraag is vooral wat jij van de maat vindt…

1 like

Ja ik heb nog nooit zo een 34mm gedragen ik heb wel de explorer 39mm om gehad maar dit vond jk toch nog een iets te groot model. Ik wil graag een horloge wat niet teveel opvalt

Wellicht een idee om naar een Explorer 1, 114270 te kijken?

1 like

39 of 34mm is wel een groot verschil hoor.

1 like

Hier een 39mm Explorer vs een 34mm Air-King om mijn 16cm pols. 39mm explorer valt bij mij af. Is dun en gaat daardoor flink over de pols hangen.

3 likes

Een 34 mm Air-King is een fantastisch horloge. Het formaat van de kast is bescheiden maar in combinatie met de stalen band draagt hij minder klein dan je zou vermoeden. De 34mm gaat mogelijk wel een rol spelen als je het horloge op leer gaat dragen. Dan zou de Air-King wel eens iets te klein kunnen uitvallen. De combinatie met de stalen band is echt top.

2 likes

Mijn Air-king om mijn 16cm pols. Mooie maat vind ik

2 likes

Vooral de nieuwe 114200 is mooi. :blush:

2 likes

Voor 34mm moet je niet te grote polsen hebben vind ik. Ook de vorm van de pols is overigens belangrijk.

En nogmaals: afgaan op foto’s is vrij zinloos. Die vertekenen enorm.
Deze foto’s zijn van hetzelfde horloge (OP 39mm) op dezelfde pols:

Zelf passen is het enige dat helpt.

3 likes

Ja op fotos blijft het lastig zien ik zal zelf gewoon een kijkje moeten nemen dankje voor de comment!

Haha ja dat is zeker een mooie ja!

34mm is wel erg klein voor een man. Maar goed, smaken verschillen.
36mm is een meer gangbare maat, voor mannen. Nu over de Airking. Goede prijs, maar let vooral op de staat van het horloge! draai aan het uurwerk via de kroon en voel goed of het lekker loopt.

1 like