Rolex band, echt of nep?

Beste forumleden.

Ik wil deze band gaan verkopen, maar dan wil ik wel zeker weten if hij echt is. Een mede forum lid twijfelt een beetje vanwege de binnenkant v/d clasp, vandaar de vraag.

Alvast hartelijk dank,

Jelle

Volgens mij is deze origineel :+1:

1 like

Maar wel rammetje versleten.

Ik ben de twijfelaar :relieved: maar in overleg inderdaad gevraagd om het bandje te posten.

Ik twijfel(de) over de bogen richting de kroon.

Maar als Fox zegt origineel dan ben ik snel mee :ghost:

Gr. Roel

3 likes

Ik zou denken dat zulke geperste sluitingen niet op een Rolex thuis horen, maar ben totaal geen expert. Misschien op vintage modellen nog wel?

Op mijn 2008 seadweller ook nog :slight_smile:
Het duurde even voordat rolex fatsoenlijke banden ging maken.

Volgens mij zijn de bogen juist goed. De fake varianten hebben vaak bogen die identiek zijn.

5 likes

Originele band en uit 1984 I code
Maar wel too much stretch en geen endlinks.

7 likes

Iemand zin een Rolex trivia drankspel te spelen met Ramon? :joy:

3 likes

Als jij trakteert! Moet ik wel zorgen dat ik de dag erna niet hoef te werken

1 like

Alle banden van vóór 2011 hebben een code waarmee je het produktiejaar kunt achterhalen.

http://oysterworld.de/clasp-codes.html

1 like

Dank je voor het vertrouwen Roel :+1::+1::beers:

2 likes

Even een vraag die bijna of topic is maar volgens mijn net kan. Ik heb net een vintage rolex date gedaald uit ‘57. Daar zat deze sluiting op. (Eerste rolex dus weet nog niet alles)

Nu had ik alleen nog maar de rechte modellen gezien (waar kroontje niet overlapt) ook op internet kon ik hier weinig over vinden. Vandaag bij Heetman Rotterdam naar binnen gelopen en gaf aan dat band een oud model is maar origineel was. Ben alleen vergeten te vragen tot wanneer deze werd geproduceerd en origineel is voor mijn horloge?

Alvast bedank

1 like

Ik zou zeggen, maak de clasp open en maak een paar fotootjes.

Heb ik nog niet gedaan. Alleen komende 6 weken is hij weg :see_no_evil: meteen weggebracht voor een beurt. Mis hem nu al :sweat_smile:. Dus foto’s volgen (stuk later)

Ding is overigens echt niet uit 1957.

1 like

Een jaartje of 10 later denk ik zo?

Mijn vader kocht in de late jaren 70 zo’n Rolex in Zwitserland (ik herinner me het nog, ik was erbij)
Deze datejust lijkt er precies op, maar geen verstand van de modellen, dus kan prima 10 jaar eerder zijn. Jaren 50 lijkt me niet, inderdaad.
Vwb mn vaders Rolex. Viel ooit eens en liep niet meer. Hij bracht hem naar een horlogemaker ergens in Friesland een jaar of 18 geleden. Hij vergat het, de horlogemaker blijkbaar ook.
Oorspronkelijk had mn vader ‘het bonnetje nog ergens’ (als ik hem er om vroeg). Op een gegeven moment werd ik wat onrustig; ‘zeg Pa, als jij hem niet een keer ophaalt, dan doe ik het wel’. Antwoord: 'ja ja, nee nee etc’
Inmiddels mag ik hem er niet meer naar vragen en dat doe ik dan ook niet meer (na talloze keren de confrontatie en een vaag antwoord. Ik denk dat mn vader er ook van baalt en zich schaamt, temeer omdat hij inmiddels van mij heeft begrepen dat een horloge nooit total loss is)
Het bonnetje is waarschijnlijk (natuurlijk) weg, en de horlogemaker inmiddels vast ook.
Ben wel benieuwd waar nu die Rolex Datejust van mn pa is gebleven, en het blijft knagen.
Ik baal er ENORM van.
Maar goed. Over naar de orde van de dag… zucht. :unamused:

Mn pa en zn datejust:

3 likes

Denk eerder midden/eind jaren 70 zo aan de staat en wijzers te zien.

2 likes

Is het uberhaupt wel een datejust? Of ook een oyster perpetual date. Ik zie namelijk geen jubilee of fluted bezel.:thinking:

1 like

Het is een Date en geen Datejust dus 1500 serie (en niet de 1600). 1500 34mm en 1600 36mm.

2 likes