Rolex band vraag

Sinds een paar dagen heb ik een BLNR.

Warm weer, maar ik heb de extensie van de band niet in gebruik. Band zit toch iets te ruim.

Zou een schakel verwijderen en extensie bij warm weer gebruiken de oplossing bieden? Ik draag een horloge redelijk strak op de pols zonder dat hij afklemt.

schakeltje eruit halen,
en extensie gebruiken…

2 likes

Precies dat

2 likes

Lijkt een bizar stomme vraag, en is dat wellicht ook.

Maar extensie is halve schakel extra? Zou dus betekenen dat als ik nu zonder extensie de band een halve schakel te ruim vind, inderdaad 1 schakel eruit het juiste is.

Hoi Sjoerd, je kunt natuurlijk ook de fijn afstelling gebruiken.

Sorry voor de onduidelijke foto maar de bedoeling lijkt me duidelijk :wink::+1:

2 likes

Fijnafstelling / glidelock lijkt me de oplossing. Bij twijfel (je komt niet over als iemand met veel ervaring…): langs de AD gaan en band zodanig laten aanpassen dat je hem bij verschillende weertypen comfortabel kunt dragen. Niet zelf gaan klooien met risico van krassen e.d.

Succes…
Otto

Merci!

1 like

Klopt, ben een absoluut groentje. Dit is mijn eerste horloge dat niet op een plastic bandje zit.

AD doet het gratis (Mekker & Zuur sowieso).

3 likes

Help de beste man ff: dit is grappige (???) codetaal voor Schaap & Citroen.

Verstellen van de band is service bij elke Rolex AD. Laat het wel uitvoeren door de aanwezige horlogemaker want het verkooppersoneel hebben vaak twee linkerhanden…

Ehhhh Schaap en Citroen inderdaad :upside_down_face:

Sow! :heart_eyes: Da’s dan meteen een aardige ‘upgrade’… van harte ermee en veel draagplezier!

Enne bandje op maat maken, idd bij een AD als je daar zelf geen handigheid in hebt. Hoe de fijnafstelling op de sluiting werkt staat in 't boekje wat je erbij hebt gekregen. Succes!

1 like

Nee, niet dus :neutral_face:

Eens dat hier aan de verkeerde kant een schakel verwijderd is? En dat de sluiting beter zou zitten om mijn pols wanneer een schakel wordt verplaatst naar de kant van het Rolex kroontje?

Gewoon proberen zou ik zeggen

1 like

De 6 uur kant moet iets korter zijn.

Je kan er denk ik een halve schakel van een 116610 in laten zetten, deze heeft dan wel geen pcl.

Volgens mij juist de 12 uur-kant. Je ziet de binnenkant van z’n pols op de foto…

2 likes

O ja? Toch niet bij mijn BLNR.

Juist

Eh… jawel. Of zit de kroon links bij jou?

1 like