Deze is van Bergeon, redelijk aan de prijs, maar wil niks anders meer. Let wel dat je de fijne tip besteld.
Voor de schroefjes hebben ze een houder waar je stiftjes in kan doen.
Deze houder is ongeveer 3 a 4x zo dik en ligt stukken fijner in de hand dan de “standaard” schroevendraaiers.
Enkel jammer dat deze niet te gebruiken is op de Deep Sea!
Geen dank voor de input, een gratis setje is prima!
Ik heb dan wel geen Rolex, maar een case openener lijkt me niet het slimste DHZ gereedschap, aangezien je de waterdichtheid er aardig mee ongedaan kan maken
Overigens is me onlangs aangeboden door een kennis om deze dingen zelf te fabriceren. Dan zelfs van betere kwaliteit voor ongeveer de helft van de prijs. Dus als je er meerdere zou willen dan kan ik wellicht iets voor je regelen.
Het onderwerp klinkt vrij dramatisch maar niets is
minder waar
Ik wil een leuk gereedschap pakket samenstellen
waar je als rolex bezitter wat aan hebt. Heb er
alleen zelf geen een dus vraag daarom jullie
advies.
Wat voor tools gebruik jij dus voor je Rolex.
Waarmee maak je bijv. de schakels kleiner, poets
je hem op en verwissel je de band mee.
Ik heb al een Rolex case opener. Wat is nog meer
handig?
Hoor graag jullie suggesties.
Gr. Bas
Ik heb er een aantal ;). Maar ik gebruik geen speciale tools. Een Rolex is natuurlijk ook gewoon een horloge. Sowieso ga ik zelf mijn Rolex horloges niet open maken (ik doe wel veel onderhoud aan andere horloges). Dat zou ik je niet echt aanraden, tenzij je echt weet wat je doet, want Rolex onderdelen zijn duur en niet makkelijk te krijgen. Daarbij heb je er uiteraard garantie op als je hem nieuw koopt, dus als er wat is in de begin periode, dan zou ik naar de winkel gaan.
Bidle Schreef:
mooihorloge Schreef:
@ Bidle
Waar heb je deze tool vandaan, en wat kost ie?
Heb twee sites waar ik dergelijke producten
bestel; beide winkels prima om zaken mee te doen:
Overigens is me onlangs aangeboden door een kennis
om deze dingen zelf te fabriceren. Dan zelfs van
betere kwaliteit voor ongeveer de helft van de
prijs. Dus als je er meerdere zou willen dan kan
ik wellicht iets voor je regelen.
Betere kwaliteit dan Bergeon voor de helft van de prijs? Dat klinkt als een hele opgave ;).
Betere kwaliteit dan Bergeon voor de helft van de
prijs? Dat klinkt als een hele opgave ;).
Dat dacht ik ook, maar valt wel mee. De kwaliteit valt nog best tegen… helemaal op het moment dat een expert in “metaalbewerking” je het uitlegd.
Toevaligerwijs raakte we in gesprek over de tools van Bergeon en zodoende kwam
dit aan de orde.
In het geval van deze tool, gaat het met name om de tang dus niet de tipjes.
D’r is een “running gag” onder horlogemakers waarom Bergeon gereedschap zo duur is. Het is namelijk gemaakt van een uiterst kostbare en exclusieve metaallegering!
:} Bergeonium. :}
't Is soms echt troep, maar vind er maar eens alternatieven voor. De zwarte werkkussentjes (voor o.a. de “in-casing” van het uurwerk) vallen al na korte tijd uit elkaar. Dan mag je zelf met dubbelzijdig tape en lijm verder gaan knutselen. De Presto-wijzerafnemers hebben, voordat je ze ook op dameshorloges kunt gebruiken,aanzienlijke nabewerking nodig (afvijlen en polijsten van de tang-bekken). Etc, etc.
Betere kwaliteit dan Bergeon voor de helft van
de
prijs? Dat klinkt als een hele opgave ;).
Dat dacht ik ook, maar valt wel mee. De kwaliteit
valt nog best tegen… helemaal op het moment dat
een expert in “metaalbewerking” je het uitlegd.
Toevaligerwijs raakte we in gesprek over de tools
van Bergeon en zodoende kwam
dit aan de orde.
In het geval van deze tool, gaat het met name om
de tang dus niet de tipjes.
Ik voel een inkoopaktie aankomen… Klinkt erg interessant Bilde!
Ik kan aan de nep Bergeon rolex case opener voordelig komen, en de kwaliteit doet zeker niet onder. Kheb een partijtje liggen deze gaan weg voor bijna kwart van de prijs van de Bergeon.
Stel een kwalitatief super set samen voor de meest gangbare horloges…ik baal ervan dat ik bagger koop voordat ik erachter kom dat het niets is…heeft niks met de aaanschafprijs te maken…maar kwaliteit verkoopt zichzelf…
Op de rikketik heb ik bij je gekeken…
Een tip verpak het niet in plastic…dat komt meteen goedkoop over…ook de setjes voor rolex…
Groot gelijk Justin! Alleen de case-opener zal verschillend zijn, verder zijn er toch geen tools die alleen voor Rolex geschikt zijn? Dus of twee setjes (verschillend qua case-opener) of gewoon 1 set met twee openers.
Ik heb geen gereedschapsetjes in plastic verpakt, welke bedoel je dan? Die goedkope setjes van 20 euro in plastic verkoop ik namelijk niet, dit is echt troep.
Ik wil en setje maken voor rolex omdat ik standaard gereedschap sets al heb, en ik mensen niet een rolex case opener in de maag wil splitsen door deze in een set te verwerken terwijl ze geen rolex hebben.