Rolex buckle

Wie het weet mag het zeggen: echt of nep?

Deze buckle kwam jaren geleden mee met een Rolex Oysterdate 6694 (die wel echt was).

Ik ging ervanuit dat de buckle nep was, en heb hem in een lade gelegd waar ik hem net weer terug vond.

Omdat ik totaal geen ervaring heb met Rolex buckles nu toch maar eens kijken of ik toen gelijk had.

Zeg het maar :+1:

1 like

Kun je bij zoiets nog spreken over echt of nep? Het is metaal. Er staat een Rolex logo op. Zou me vrij weinig uitmaken.

1 like

Een nep rolex kast is ook van metaal :man_shrugging:

3 likes

IMG_8615

4 likes

Kan ik mijn reactie nog weghalen. Haha.

Laat ik het iets nuanceren. Als ik een horloge heb waar geen buckle op zit. Zou ik deze dan nieuw willen kopen van Rolex voor honderden euro’s? Of zou ik voor dat deel van het horloge genoegen nemen met een imitatie? Ik denk toch echt het laatste :slight_smile:.

/edit. Ik heb het gevoel dat deze reactie het nog erger gaat maken :joy:

26 likes

Als liefhebber wil je hem denk ik toch 100% origineel. Beetje het zelfde als een tudor black bay met een AliExpress nato band. De band lijkt op het origineel, maar dat is het niet.

2 likes

Bij een nato maakt dat natuurlijk niet uit. Of je er nou veel of weinig voor betaald, ze blijven lelijk.

11 likes

:eyes:

Moderne tropics en natos haal ik echt overal vandaan. B&J, phenomenato, zuludiver tis allemaal sameish.

Alleen Ericas vind ik bijzonder genoeg.

1 like

Is wel een beetje de waarheid, ik heb een Longines met origineel nato-achtig ding en eigenlijk ziet het er niet uit :rofl:

Maarre origineel Rolex sluiting, geen idee…

6 likes

Ze zijn allemaal nep, behalve de echte…
Geen acierinox, swiss, rolex sa etc op de achterzijde zo ik zie? En sluit het niet voor ipv in het logo op de clasp? Vragen, vragen…

1 like

Deze lijkt me nep, maar ik ben geen expert hierin. Het is vooral het pontificale ROLEX achterop dat me ernstig doet twijfelen. Nadat mijn 1601 uit huis gestolen was, 6 jaar geleden, had ik nog wel de gesp over - het horloge zat op dat moment op staal. Die gesp leek heel erg echt, maar voor het geld dat ik betaalde was het ook vrijwel zeker nep. Had hetzelfde dilemma; je wilt geen nep. Maar hee - het is maar een gespje. Maar ook - tja. :man_shrugging: :innocent:

1 like

:man_shrugging: haha zeg dan niks. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar misschien dat @Wristshot_quest of @W2W hier iets van weten.

3 likes

Ik vind hem veel te net en subtiel voor een Rolex gesp :thinking:

1 like

Ik heb deze uitvoering nooit eerder gezien. En als ik de afwerking zie komt dit niet uit de Rolex fabriek. Voor mij een grote nee

3 likes

Denk ook niet origineel. Ik heb nog nooit de pin in het logokroontje zien sluiten.

1 like

Bovengenoemde en ook nooit zo groot het logo aan de binnenkant.

1 like

Krijg zo te zien toch gelijk. :man_shrugging:

1 like

Ik spreek ook niet tegen dat je wellicht gelijk hebt Peter. :wink:

Ik verbaas mij dat jij als expert van veel, een mening geeft over iets waar je geen expertise in hebt :beers:

Is ook gewoon een onderbuik-gevoel. Dat ROLEX-font heeft iets Chinees. Als je in China geweest bent (ik een paar keer) herken je dat font, dat ter plekke overal terug komt.

Maar blijf je vooral superieur voelen hoor, hoort een beetje bij het merk. :smirk:

Dat bedoelde ik. Als ik iets echt niet weet zeg ik dat gewoon en ga ik geen aanname doen.

Flauw hoor zo een Calimero uitspraak :wink:

3 likes