Laat ik het iets nuanceren. Als ik een horloge heb waar geen buckle op zit. Zou ik deze dan nieuw willen kopen van Rolex voor honderden euro’s? Of zou ik voor dat deel van het horloge genoegen nemen met een imitatie? Ik denk toch echt het laatste .
/edit. Ik heb het gevoel dat deze reactie het nog erger gaat maken
Als liefhebber wil je hem denk ik toch 100% origineel. Beetje het zelfde als een tudor black bay met een AliExpress nato band. De band lijkt op het origineel, maar dat is het niet.
Ze zijn allemaal nep, behalve de echte…
Geen acierinox, swiss, rolex sa etc op de achterzijde zo ik zie? En sluit het niet voor ipv in het logo op de clasp? Vragen, vragen…
Deze lijkt me nep, maar ik ben geen expert hierin. Het is vooral het pontificale ROLEX achterop dat me ernstig doet twijfelen. Nadat mijn 1601 uit huis gestolen was, 6 jaar geleden, had ik nog wel de gesp over - het horloge zat op dat moment op staal. Die gesp leek heel erg echt, maar voor het geld dat ik betaalde was het ook vrijwel zeker nep. Had hetzelfde dilemma; je wilt geen nep. Maar hee - het is maar een gespje. Maar ook - tja.
Is ook gewoon een onderbuik-gevoel. Dat ROLEX-font heeft iets Chinees. Als je in China geweest bent (ik een paar keer) herken je dat font, dat ter plekke overal terug komt.
Maar blijf je vooral superieur voelen hoor, hoort een beetje bij het merk.