Rolex-Cartier samenwerking(en)?!

Beste,

Gister zat ik op m’n gemakkie in een Rolex boek te neuzen, toen m’n oog viel op een foto met een aantal schitterende Explorer’s

Plots valt mij nog iets op, het meest rechtse exemplaar (op jubilee!) heeft ook een Cartier logo op de wijzerplaat.

Dat is interessant! Maar in het boek wordt verder helemaal niets beschreven over dit horloge! Dan maar Googlen… maar ook daar is de informatie zeer summier èn zijn de foto’s ook nogal twijfel achting. Wel kom ik deze nog tegen…

Schijnt 300k op een veiling te hebben opgebracht?

Wie heeft er meer informatie over de Rolex-Cartier modellen? Ben benieuwd!

6 likes

Zie ook

https://www.quora.com/Is-there-a-Rolex-Cartier-watch

4 likes

Gewone standaard Rolexen verkocht door Cartier. Idem Tiffany. Premie alleen als papieren er ook bij zitten.

2 likes

Oké bedankt! Je kon dus een Rolex bij Cartier in NY aanschaffen. Leuk weetje.

Zijn overigens, met name in Z Amerika, wel meer samenwerkingen geweest.

Serpico Y Laino

1 like

http://rolexpassionreport.com/2086/vintage-rolex-serpico-y-laino-a-great-review-by-my-good-italian-friend-luciano/

Wempe was ook zo’n groot juweliershuis die zijn naam op de wijzerplaten zette van beroemde merken.


Ik vind het oerlelijk.

2 likes

Die VC is idd niet moeders mooiste :joy::see_no_evil:

2 likes

[quote=“astonmartin, post:8, topic:185897”]
Ik vind het oerlelijk.
[/quote] Eensch!

Ik vind die cartier font ook niet eens zo fantastisch op de plaat. Tiffany dials zijn toch wel de mooiste imo

Edit: op de Explorer is ie wel mooi, maar daytona niet.

Maar is er verder dan niets anders aan die modellen? Alleen het logo op de plaat?

Nope.

1 like

Nou minder spannend dan dat ik dacht dus :sweat_smile:

Het ging eigenlijk alleen maar om naamsbekendheid te benadrukken en in geval van Cartier en Tiffany een soort van status.

Ik ken iemand die heeft de Rolex explorer met tiffany & co dial en ik vind het er maar geknutseld uitzien

2 likes

Hier ook een Sub van boetbalmerk Balr van Demy de Zeeuw van bijna 17k

Maar dat is iets compleet anders. Zie ook bijv. Bamford.

Die is in opdracht aangepast voor BALR door een 3e partij. De Cartier en Tiffany modellen zijn daadwerkelijk een samenwerking met Rolex.

1 like

Ik las dat men vroeger in bepaalde delen van de wereld meer waarde hechtte aan de winkel waar men een sierraad/horloge kocht dan aan het eigenlijke merk van het sierraad/horloge zelf.

1 like

Vroeger (begin vd 20e eeuw) hadden horloges vaak niet eens een eigen merk op de wijzerplaat staan, de verkopende juwelier bracht alleen de eigen naam aan op de plaat. Later werd dit minder gebruikelijk. Wat wel nog lange tijd bleef, was dat het verkopende juweliershuis de eigen naam aan de wijzerplaat toevoegde (dus naast het horlogemerk).

Tiffany doet dit nog steeds bij Patek. Deze horloges verkopen voor een flinke premium. Rolex doet hier sinds de jaren 80/90 niet meer aan mee.