Mijn opa heeft het onderstaand horloge rond 1990 in Luzern gekocht. Nou zou ik graag meer informatie willen hebben over dit model. Ik kan deze wijzerplaat zowat nergens online vinden. De staat is erg slecht en waarschijnlijk heeft het uurwerk genoeg vocht gezien, geen idee wat een evt. renovatie zou kosten. De band is achteraf gekocht en oorspronkelijk zat er leer op. Ik merkte op dat de kroon ook vervangen is (lijkt mij). Uurwerk heeft nooit onderhoud gehad
Denk dat dat misschien lastig gaat doordat hij zo gebarsten is. Het patroon heeft op sommige delen ook flink losgelaten, dat vervang je niet zomaar denk ik?
Ja gelukkig is het niet mijn horloge… Mijn god het is net alsof hij de oorlog meegemaakt heeft. Ik denk dat het misgegaan is bij het onwetend de kroon laten te vervangen door een onprofessionele partij. Mijn horloge ziet er heel anders uit, maar goed Eigenlijk ben ik gewoon aan het inventariseren wat degene die de erfenis krijgt er nog aan moet spenderen om hem op te lappen. Wat zou een plaat zonder diamanten kosten? Misschien kan de erfgenaam de andere plaat dan gewoon houden als aandenken. Full-service is onvermijdelijk, ik wil niet weten hoe de binnenkant eruit ziet…
Ik vraag me af of het schadelijk is voor het uurwerk om deze plaat er gewoon in te laten zitten na de full-service? Er lijken wel kleine deeltjes vanaf te komen namelijk…