Rolex Cellini Ca. 1990

Beste,

Mijn opa heeft het onderstaand horloge rond 1990 in Luzern gekocht. Nou zou ik graag meer informatie willen hebben over dit model. Ik kan deze wijzerplaat zowat nergens online vinden. De staat is erg slecht en waarschijnlijk heeft het uurwerk genoeg vocht gezien, geen idee wat een evt. renovatie zou kosten. De band is achteraf gekocht en oorspronkelijk zat er leer op. Ik merkte op dat de kroon ook vervangen is (lijkt mij). Uurwerk heeft nooit onderhoud gehad :sleepy:

Alvast bedankt.

1 like

Ik zou zeggen een 5112, met een zeldzame mother of pearl wijzerplaat.

1 like

Lijkt er veel op, de plaat is ook gebroken, dus lijkt me inderdaad ook MOP!

Hier zelfs dezelfde plaat, mat diamanten.

Of hier;

Deze plaat valt niet meer te redden helaas… zou zo’n plaat nog te krijgen zijn? Zie het somber in :smile:

Goed schoon laten maken misschien. Even bij de AD langs of er nog iets via die weg te doen valt.

1 like

Denk dat dat misschien lastig gaat doordat hij zo gebarsten is. Het patroon heeft op sommige delen ook flink losgelaten, dat vervang je niet zomaar denk ik?

Wijzerplaat is nog leverbaar bij Rolex, kost ruim € 3150,-

Zet er een mooie lederen band op.

Ga er mee naar een van de 2 Rolex service centra in Nederland en laat het horloge niet verprutsen door 3e.

Als de prijs voor de wijzerplaat te hoog is dan een uitvoering zonder diamanten monteren maar zou het uit emotionele gronden niet ombouwen.

Ja gelukkig is het niet mijn horloge… Mijn god het is net alsof hij de oorlog meegemaakt heeft. Ik denk dat het misgegaan is bij het onwetend de kroon laten te vervangen door een onprofessionele partij. Mijn horloge ziet er heel anders uit, maar goed :joy: Eigenlijk ben ik gewoon aan het inventariseren wat degene die de erfenis krijgt er nog aan moet spenderen om hem op te lappen. Wat zou een plaat zonder diamanten kosten? Misschien kan de erfgenaam de andere plaat dan gewoon houden als aandenken. Full-service is onvermijdelijk, ik wil niet weten hoe de binnenkant eruit ziet…

Ik vraag me af of het schadelijk is voor het uurwerk om deze plaat er gewoon in te laten zitten na de full-service? Er lijken wel kleine deeltjes vanaf te komen namelijk…

Via Rolex gaat-ie never-nooit de deur uit met een gebarsten plaat. Zal via een andere weg moeten vrees ik.

Dat dus. Je kijkt hoe dan ook tegen grote kosten aan.

2 likes

Ik zal de erfgenaam in de toekomst adviseren, gelukkig heb ik mijn betrouwbare Air-King :grin: Bedankt voor alle info!

1 like

Grappig dat dit een originele dial is. Ik vind dat de indexen behoorlijk schots en scheef staan. Of lijkt dat zo door het patroon op de dial?

1 like

Je staart je zeer blind op dat patroon, het zou me niet verbazen als dat je een ‘mindfuck’ oplevert :wink: