Rolex chronometer?

Hallo verzamelaars,

Ik zie veel chrono’s voorbijkomen, maar zelden een Rolex. Nu weet ik
dat ze er wel zijn. Maar toch.
Is dat een uitvoering wat eigenlijk geen Rolex ding is?
Zijn er merken wat types chrono is en merken wat ze wel heeft maar het zelfde is als een Porsch met een imprial op het dak.
Ik vind persoonlijk de Breitling, Seiko,Tag, Longines, IWC echte crono horloges.
Omega, Cartier, Rolex, Jaeger, Patek vind ik meer heren horloges.

Gr Ben

Hallo,

Ieder zichzelf respecterend merk heeft een chronograph in de leveromvang (uitzonderingen daargelaten). Rolex dus ook, de Daytona. En dat is een legendarisch horloge, zeker in deze uitvoering:

bron: Time and Gems

Tabee

Omega stikt van de chrono’s…

Hallo Ben,

Haal je chronometer en chronograaf niet door elkaar?

rolex daytona is een cosmograph alleen weet niet echt wat het is

Deze cosmograph loopt volgens de chronometernorm en heeft de functies van een chronograaf

http://www.cosc.ch/chronometre.php?lang=en

In mijn ogen de mooiste Omega: chronometer EN chronograaf (en niet voor mijn beurs:()

Groet
Herman

Hallo Louis,

Ik bedoel chronograaf, maar het mag ook voor alle twee gelden.

gr Ben

louis Schreef:

Hallo Ben,

Haal je chronometer en chronograaf niet door
elkaar?

Alle Rolexen zijn Chronometers. En de Daytona is een een Chronograph én chronometer.

Voor alle duidelijkheid:
Chronometer: Horloge dat door de C.O.S.C. is gecertificeerd en daarmee bewezen binnen de chronometer specs loopt (mac 4 sec per dag min en 6 per dag plus).

Chronograph: Horloge dat beschikt over chronograph functie, oftewel een stopwatch.

niet alle rolexen waren chronometer toch, denk bv aan de precision.

Squall Schreef:

Hallo Louis,

Ik bedoel chronograaf, maar het mag ook voor alle
twee gelden.

gr Ben

louis Schreef:

Hallo Ben,

Haal je chronometer en chronograaf niet door
elkaar?

Zal ongetwijfeld ook te maken hebben met de prijs een horloge bove de 8k zie je gewoon minder vaak verschijnen. Voor dat bedrag kun je ook een paar andere mooie horloges kopen…

Maar er zijn genoeg Dayton’s te vinden hoor. :wink: