Rolex Datejust 116234 op MP

Ik ben in contact met een verkoper op Marktplaats. Hij biedt een ongedragen Rolex Datejust 36mm silver dial fluted bezel met Oysterband 116234 (2018) aan voor 6800 euro. Is dit een goede deal?

Verder heb ik wat twijfels omdat de verkoper pas een jaar actief is op MP (dat hoeft natuurlijk nog niks te betekenen). Aan de andere kant werkt de verkoper ontzettend goed mee en komt ie ook betrouwbaar over. Hij biedt aan om het horloge te laten controleren op echtheid bij juwelier Emo in Utrecht. Heeft iemand ervaring met deze juwelier?

Wat denken jullie?

!

1 like

Schaap + Citroen zit ook gewoon in Utrecht. Aangezien dat een authorized dealer is, zou ik me daar laten informeren.

Op de plaatjes geen gekkigheid, maar hé, ik ben geen expert

je zou het serienummer nog na kunnen trekken, als je het kan lezen:

08

3 likes

Ziet er wel legit uit. Met de oyster vind ik het iets aan de hoge kant.

3 likes

Gassan, gewoon de zoveelste winstpakker van schiphol.

3 likes

Op stop heling site via de politie? Of waar check jij een serienummer?

Hij heeft dit gekocht in Gassan Amsterdam dus denk niet dat ie het voor de winst doet…

Ik heb contact gehad met deze verkoper, klinkt als een aardige gozer, heeft ook wel verstand van zaken.

Wou oorspronkelijk mijn OP kopen.

1 like

Ik vind de Oysterband juist mooier bij de Datejust. Vind hem met de Jubileeband iets te sjiek waardoor ie niet meer casual aanvoelt en ook niet dagelijks te dragen is naar mijn mening.

3 likes

Ok. :+1:

Heb je contact gehad met hem via MP?

Ja.

En wat denken jullie van de prijs? Is 6800 euro een goeie deal?

Ik zeg ook niet wat mooier/minder mooi is. Feit is dat oyster goedkoper is dan de versie met super jubilee.

Daarom vind ik hem dus iets te hoog. 6.5k is netjes lijkt me.

1 like

Kunt je nog afvragen of je deze referentie wil hebben of het huidige nieuwe model met nieuw kaliber.

2 likes

Mijn excuses, ik las je opmerking helemaal verkeerd… Nu is het me duidelijk, thanks!

Ik heb vandaag het horloge gekocht voor een betere prijs en we hebben afgesproken bij Gassan om het horloge te controleren. Alles is goed gegaan en ik ben zo blij als een klein kind :grin:
Hieronder een foto van mijn nieuwe aanwinst (let niet op datum en tijd, deze zijn nog niet ingesteld)

Verder mag er een slotje op dit topic. Iedereen bedankt voor de tips!

31 likes

Van harte!!

Gewoon uit nieuwsgierigheid, ze vinden het bij Gassan (Schaap for that matter) doodnormaal dat je een horloge komt laten checken?

Moet je dan nog een paar tientjes uurloon afrekenen ofzo?

Volgens mij staan ze daar te springen men iets ander te verkopen dan nee :joy:

2 likes

Jaa, ik had eerst contact met de klantenservice en daar boden ze het zelf aan. Het horloge werd zelfs kleiner gemaakt voor me. Misschien hielp het dat het horloge daar vandaan kwam. Ik hoefde in ieder geval niks af te rekenen. De verkoop moest wel buiten plaatsvinden.

4 likes

Goede service! (Wel jammer van het “op de stoep afrekenen”)

1 like