Rolex Datejust 1600 buckley dial

Ok, enig idee hoe ik dit zou kunnen controleren?

Ja klopt ik zie het in vergelijking met die andere buckley dial. Ik ben eruit. Er moet een andere plaat in komen (en misschien wijzers) Thanks👍

1 like

Thanks, helder artikel. Staat wel dat de eerste buckley’s in de 1601 werd verkocht. Misschien moet ik voor mijn 1600 dan toch een plaat die bij die referentie klopt zoeken.

1 like

Ja en een gladde bezel

1 like

Volgens mij werd referentie 1600 ook vaker met een oyster band geleverd.

Je hebt juweliers en je hebt juweliers, ik zou zeker nog een 2de check doen bij een expert op het gebied van vintage Rolex. Negen van de 10 juweliers hebben geen verstand van horloges helaas.

Waar hebben jullie dit horloge precies vandaan? van wie heb je hem gekregen? zit er een doos of papieren bij?

Dank voor je reactie. De juwelier waar we geweest zijn was inderdaad niet de meest bekwame. Hij heeft niet eens opgemerkt dat de wijzerplaat opnieuw was opgemaakt. Maar bood wel ter plekke €1500,- als we hem direct wilde verkopen.

Later is het horloge wel goed bekeken door een gepensioneerde horlogemaker. Deze heeft ook de kast geopend en het uurwerk bekeken. Hij heeft deze horloges tijdens zijn werkende leven ook gerepareerd en geserviced. Volgens hem zijn de kast, band en uurwerk 100% origineel.

Er zijn geen papieren of doos bij dit horloge. En de herkomst is een raar verhaal. Mijn schoonvader heeft het horloge een jaar of 25 geleden gekregen van een Colombiaan​:joy::see_no_evil: tijdens een van zijn reizen. Vandaar dat we er in de familie eigenlijk ook altijd vanuit gingen dat het horloge nep was. Maar blijkbaar was het toch een gulle gift.

Was het @Drebin? :joy: Ohnee, dan was het € 1000,-

Nee die grap had een houdbaarheidsdatum. Dat zag ik wel in. Helaas word ik er nog vaak, te laat, aan herinnert.

1 like

Oh sorry man

1 like

Het is je vergeven

1 like

Klopt. De Datejust 1600 werd standaard met gladde bezel en oysterband geleverd.

1 like