Een nette 4-digit Datejust vinden wordt steeds lastiger, zeker in deze conditie. Toch mag deze door naar een volgende liefhebber, omdat er gisteren een mooie NA is binnengekomen en er keuzes gemaakt moeten worden. Daarom bied ik hierbij mijn zeer nette Rolex Datejust 1600 aan. Hieronder meer info.
Kast & band
Deze Datejust heeft een 4.1 mio serial, wat te herleiden is naar 1976. De kast is, zoals op de foto’s te zien, nog erg dik en de kastpoten hebben een mooie brushing.
De 62510H Jubilee-band, met claspcode A, komt hiermee mooi overeen. Interessant detail: 1976 was ook het jaar waarin de folded Jubilee-banden werden vervangen door de solid Jubilee-banden. Zeker niet onbelangrijk: deze band vertoont nauwelijks rek.
Wijzerplaat & wijzers
Het unieke aan dit exemplaar blijft toch ook wel de wijzerplaat. De grijze plaat is door de jaren heen subtiel verkleurd richting lichtgrijs (vleugje lavendel), wat in combinatie met de gouden uurmarkeringen en wijzers voor een bijzonder mooi contrast zorgt. De lumeplots zijn mooi donkergeel verkleurd en allemaal nog intact. Bij bepaalde lichtinval zijn links naast de wijzers enkele kleine imperfecties zichtbaar, passend bij een originele wijzerplaat uit deze periode.
Mooi detail: bij specifieke lichtinval ontstaat een subtiel ‘ghost-effect’, waarbij de tekst mooi wegvalt in de grijze tint van de plaat.
Daarnaast is de metallic datumschijf, met open 6 en 9, volledig origineel en periodecorrect.
Uurwerk & accessoires
De Datejust is aangeschaft bij een dealer in Nederland. Daar is het uurwerk geïnspecteerd en het horloge loopt goed. De Datejust is daarmee klaar om gedragen te worden.
Daarnaast worden de originele boekjes en de binnen- en buitendoos meegeleverd, zoals destijds geleverd door de dealer.
Heeft u vragen of behoefte aan meer informatie? Stuur mij gerust een bericht.
Merk en model: Rolex Datejust 1600
Diameter: 36mm
Leeftijd: 1976
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): mei ‘26
Factuur en/of certificaat: Factuur dealer
Originele doos en/of eventuele accessoires: Originele binnen- en buitendoos, Rolex boekjes
Verzendkosten of afgehaald in regio: voorkeur gaat uit naar afhalen op een veilige, centrale plek (onder het genot van een goede kop koffie)
Conditie (krassen, werking etc): Zeer goed, zie omschrijving en foto’s
Soort uurwerk en kaliber: kaliber 1575
Vraagprijs: €4.295
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.