Rolex Datejust 1601 gilt tropical

Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is, ruilwaarde verplicht!):

Merk en model: Rolex Datejust 1601
Diameter: 36
Leeftijd: 1964
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): januari 2026
Factuur en/of certificaat: servicekaart en factuur
Originele doos en/of eventuele accessoires: nee
Verzendkosten of afgehaald in regio: voorkeur heeft persoonlijke overdracht
Conditie (krassen, werking etc): zie tekst
Soort uurwerk en kaliber: non-quick
Vraagprijs: €8000

Te koop aangeboden: een prachtige Rolex Datejust 1601 met een schitterende gilt dial die door de jaren heen fantastisch tropical is verkleurd.

De wijzerplaat heeft warme bruine en gouden tinten ontwikkeld die dit exemplaar echt one of a kind maken. Vooral in het zonlicht komt de plaat volledig tot zijn recht. Komt met correcte alpha hands.

Dit horloge is bovendien uitgevoerd met een zeldzame 14kt Swiss band met correcte 14kt end links. Zelfs de bezel heeft een prachtige, gelijkmatige verkleuring die perfect past bij het karakter van het horloge. Recent volledig geserviced, dus technisch in goede conditie.

Ik heb het horloge begin dit jaar gekocht bij een Nederlandse dealer. Hoe mooi ik de plaat ook vind, goud/staal blijkt toch niet helemaal mijn smaak. De wijzerplaat is echt bijzonder maar past helaas niet in een stalen Datejust… maar wel in een full gold 1601😏 Enige wijziging die ik heb laten doen is het plaatsen van een periode-correcte datumschijf.

Inruil is beperkt bespreekbaar. Persoonlijke overdracht heeft de voorkeur, maar verzenden is uiteraard ook mogelijk.

Bij serieuze interesse stuur ik graag extra foto’s of beantwoord ik eventuele vragen.

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

28 likes

Misschien niet het standaard HF-horloge maar wel echt uniek. Daarom toch een up. Inruil bespreekbaar

4 likes

Inruil van vintage Heuer, Omega, Rolex, Tudor bespreekbaar

6 likes

:up:

Een Vacheron 82172 Traditionelle staat ook hoog op mijn verlanglijst. Uiteraard met toebetaling