Eigenlijk houd ik niet van 36 mm, ook niet van Romeinse cijfers, en met witte platen heb ik niet zoveel. Een hele tijd geleden werd op DZvL een Datejust met “Buckley” * wijzerplaat aangeboden. Dat horloge is me altijd bijgebleven, het leek me de ultieme zomerklok.
De details zijn prachtig, vooral de kleine tritium bolletjes en open zessen maken me wild
De maat… tsja… met polsen van 19 cm is het eigenlijk te klein, zeker voor de huidige standaard. Ik heb dit opgelost door veel schakels aan de jubilee band te doen. Hierdoor kan ik het horloge los dragen en valt het minder op:
We zullen zien of het een blijver is maar voorlopig ben ik blij (tu)
= Buckley dial was jaren geleden een geintje van John Buckley a.k.a Tuscanrose van VRF. Het was een reactieve reactie op Mayer dials, maxi, Simpson, McQueen enz. Termen die destijds voortdurend gebruikt werden om wijzerplaten aan te duiden. Het grapje werd echter overgenomen door andere forums. Vandaar dat Romeinse cijfers in combinatie met zwarte wijzers nu "Buckley’s"worden genoemd.
Zelf heb ik een 16013, dus met geelgoud. Ondanks dat deze niet zo veel draag is ie ook prachtig als het goud fonkelt onder de zon… Maar het ding is erg “in your face” zeg maar. Die van jou is een heel stuk ingetogener, dus draagbaarder…
Weet iemand de code van mijn Datejust? De wijzerplaat is blauwig-grijs. Het zal wel een 160xx zijn, maar welke? Hij is erg ingetogen, maar ik had liever de donkerblauwe gehad, evt. de 16013, maar hoe daar aan te komen?