Rolex Datejust 16014

Al een kleine 3 jaar in m’n verzameling maar hij mag de verzameling nu verlaten. Destijds hier op het forum aangekocht.

Deze Rolex DateJust referentie 16014 is voorzien van een roestvrijstalen Oyster-kast (36mm), een roestvrijstalen Jubilee-band met vijf schakels en een elegante 18K witgouden bezel. Het horloge wordt aangedreven door een perpetual uurwerk cal. 3035 en heeft een datum functie. Wat dit horloge echter bijzonder maakt is de wijzerplaat met opvallende geschilderde Romeinse uurmarkeringen en zwarte onyx wijzers gevuld met Tritium. Deze ‘Buckley’-wijzerplaat dankt zijn bijnaam aan de New Yorkse handelaar John Buckley, die deze wijzerplaten verzamelde en deelde op het Vintage Rolex Forum (VRF).

Het horloge verkeerd in een zeer nette optische en technische staat. Band is geschikt voor polsen t/m plusminus 18,5 cm.

Merk en model: Rolex Datejust 16014
Diameter: 36
Leeftijd: plusminus 1982
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): medio mei 2022
Factuur en/of certificaat: Aankoopbewijs van de vorige eigenaar dd 20/07/2021
Originele doos en/of eventuele accessoires: universele doos
Verzendkosten of afgehaald: voorkeur voor afhalen
Conditie (krassen, werking etc): zeer nette staat.
Soort uurwerk en kaliber: 3035
Vraagprijs: €4500,-
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

26 likes