Rolex Datejust 16014

Te koop: Rolex Datejust 16014

Met enige twijfel zet ik mijn Rolex Datejust 16014 met prachtige wijzerplaat, nieuwe jubileeband en Rolex garantie tot en met april 2027. Ik heb deze aangekocht via Schaap & Citroen in augustus 2025 en sindsdien met zorg gedragen in roulatie. Spijtig genoeg is de klik er niet 100%, ik dacht dat een Datejust met zwarte wijzerplaat mij ging overtuigen maar het komt niet helemaal…

Het horloge betreft een Rolex Datejust referentie 16014 met R-serial (1987) met fluted bezel en zwarte wijzerplaat. Het horloge loopt na een Rolex service in april 2025 uiteraard zoals kan worden verwacht, gemiddeld +0.5 s/d, windt soepel op en alles zoals het hoort te verzetten. Tijdens de service is er een volledig nieuwe jubileeband, end links en push pins tegenaan gesmeten, intussen met wat desk dive marks op de clasp. Volgens mij is het plexi crystal ook vervangen want dit blonk als nieuw bij aankoop.

Vraagprijs is niet vast, doe gerust een bod maar hou het netjes. De klik is er (nog) niet maar ik krijg er geen nachtmerries van zodat hij zo snel mogelijk het huis uit moet. Meer info en foto’s op verzoek mogelijk via pb.

Het verplichte (!) rijtje:
Enkel te koop

Merk en model: Rolex Datejust 16014
Diameter: 36 mm
Leeftijd: 1987 (R-serial)
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 08/2025
Factuur en/of certificaat: Rolex Service Card met NFC chip, Rolex Service boekjes, factuur S&C beschikbaar ter inzage
Originele doos en/of eventuele accessoires: Extra jubilee links voor een band op volledige lengte
Verzendkosten of afgehaald: Voorkeur afhalen (regio Gent, België), verzenden mogelijk (kosten & risico voor de koper)
Conditie (krassen, werking etc): 95/100
Soort uurwerk en kaliber: Rolex 3035

Vraagprijs: EUR 5.990

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

12 likes

Up!

Voorkeur gaat naar verkoop maar ik overweeg wel een inruil tegen een Explorer I of OP34/36.

Naar omhoog en prijs naar beneden naar 5.900,-