Rolex Datejust 16220

Allen,

Met ongelooflijke trots presenteer ik mijn aller eerste Rolex. Als kind van 13 droomde ik al van een Rolex. Heel fout en vergeet ook alsjeblieft dat ik dit gezegd heb maar ik liep op mijn 15e met een ***** Rolex datejust rond. Man wat was ik er gek op, tot deze uiteraard kapot ging na een jaartje (was ook gekocht door mijn opa voor € 25,-).

Vorige week vrijdag gekocht bij Juwelier Burger in Maastricht met 1 jaar garantie. Wat een geweldige vent is dat toch ook. Ik heb 2 uur bij hem gezeten en alleen maar over horloges gepraat. Een vriend van mij was er ook bij en we hebben alleen maar gelachen. Ik kan het iedereen aanraden om hier eens een kijkje te nemen.

Ik heb horloges in mijn handen en om mijn pols gehad waarvan ik alleen maar kon dromen, uiteenlopend van € 88.000 tot een horloge van € 239.000,-…:open_mouth:

Al goed, mijn horloge is een Rolex Datejust 16220 uit 1994 (36 mm). Op Jubilee band met Saffierglas. Onderhoudsbeurt gehad in 2016. Maar bovenal de naar mijn smaak geweldige wijzerplaat, die direct mijn aandacht trok toen ik hem in de vitrine zag.

Mijn volgende horloge heb ik ook al gezien, een Rolex Yachtmaster (oudere versie):heart_eyes:.

Het horloge:

Mijn huidige collectie:

Groetjes, Mark :relaxed:

42 likes

Gave wijzerplaat!

Mooie “tapestry dial” inderdaad! Netjes hoor!

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst :thumbsup:

Gefeliciteerd! Mooie klassieker! :smile:

Prachtig! Weet je ook waar hij service geeft gehad? Ik weet dat ze bij Burger wel vaker roepen dat ze hem hebben geserviced, maar dat gaat vaak niet verder dan een beetje afregelen.

Mooie plaat en een pracht horloge. Heb je een complete set?

Mooie collectie zo!

Mooi horloge, mooie collectie! Geniet ervan! :thumbsup:

Proficiat, je eerste mag je nooit meer weg doen hè!

Grt. Erik

Prachtig hoor, een jeugddroom verwezenlijken. Veel plezier met dit schitterende horloge.:slight_smile:

Van harte gefeliciteerd met dit prachtige horloge! :relaxed:

Ik kan me het gevoel ook nog heel goed herinneren, mijn eerste Rolex (ook een stalen Datejust)… Dat blijft je altijd bij :slight_smile:

Geniet ervan! :+1:

Mooi man :thumbsup:
En bij Alfred is het altijd gezellig ja !

Pieter.

Bedankt allemaal! Helaas geen complete set. Echter ben ik niet van plan om überhaupt een horloge in mijn collectie af te staan of te verkopen. De Mont Blanc was mijn eerste horloge van een bekend merk. De Breitling is een horloge wat ik heel graag wilde hebben. En de Rolex is een ware droom die is uitgekomen. Op naar mijn volgende Rolex, de yachtmaster (1 niet de 2).:innocent:

Leuk verhaal, ik hoop er ook ooit 1 te kopen. Voorlopig nog even dromen :slight_smile:
Prachtig horloge, mooie dial met die streepjes. Geniet ervan :)!

Deze zal ik zeker niet weg doen! Hahah