Rolex datejust 16220

Dag,

Graag had ik binnenkort m’n eerste “vintage” datejust gekocht en ik kwam deze tegen.
Volgens mij lijkt alles wel te kloppen en is de staat van het horloge oké, maar ik had graag jullie mening gehad. Lijkt dit jullie een goeie datejust als eerste? Ik vind het vooral belangrijk dat alles bij elkaar hoort en de staat wat goed is.

Alvast bedankt voor jullie hulp en eerlijke mening.

Mvg

Mooie sluiting kerel.

of toch niet.

Opening was ook niet slecht

3 likes

Ziet er netjes uit. Dial hoort op latere modellen, lijkt te kloppen met de case. :+1:t2:

1 like

Uit welk jaar zou de case moeten zijn? “Swiss Made” dial en de witte superlume duiden in elk geval op een wat jonge dial en hands

Ik ken dit horloge en zou je adviseren om er van weg te blijven :grimacing:. Hij komt uit 2002 als ik het goed herinner.

Het is toch gewoon luminova en correct als ie uit 2002 komt?

Volgens de website van verkoper zou deze uit 2000 moeten zijn.

Bedankt voor de tip! Wat is er verkeerd aan? Volgens de verkoper zou deze uit 2000 moeten komen.

Ik weet toevallig dat de vorige eigenaar met dit horloge flink hard op zijn snufferd is gegaan, en hierna door een horlogemaker werd geadviseerd om het te laten servicen vanwege eventuele schade aan het uurwerk. Deze handelaar heeft dit niet gedaan en naar mijn weten alleen de krassen op de kast en de sluiting weggepolijst.

4 likes

Ik ben geen Rolex kenner.
Lees hier alleen maar rode vlaggen.
Door naar de volgende…

3 likes

@Ruben14 Bedankt voor je eerlijkheid! Ik ben blij dat ik hier eerst om informatie heb gevraagd. Ik dacht dat het altijd wel oké was om bij dit type vintage handelaren te kopen en dat ze betrouwbaar waren.

@Santa_Sangre Ik was afgegaan van z’n google reviews online en dit leken veelbelovend, maar wat je zegt wist ik niet. Bedankt

1 like

Het is ook zeker niet mijn bedoeling om ze weg te zetten als onbetrouwbaar, maar ik vond het wel zo gepast om deze informatie over dit specifieke horloge te delen, zodat TS niet na een tijdje met een kapot uurwerk te maken zou krijgen.

1 like

Wat een onzin. 99% van de vintage Rolexen zijn gepolijst of gebrushet.

Het gaat er alleen om of dat goed gedaan is, of niet te vaak. Rolex zelf is ook niet altijd de beste plek om je vintage horloge heen te brengen.

5 likes

Een blinkend mooi gepolijst horloge verkoopt beter dan een bekrast smerig ding.

Wat een onzin. En het is nou niet dat het polijsten bij Rolex zelf altijd zo goed gaat.

Nou dan wens ik je veel succes. Er zijn weinig vintage horloges die hun hele leven in de kluis hebben doorbracht. En als het al zo is dan mag je de portemonnee trekken ook.

1 like

Een gepolijst uurwerk van deze leeftijd maakt me niet echt uit zolang het maar goed gedaan is. Ik heb meer schrik voor de onzichtbare fouten of verzwegen gebreken. Heb je tips waar ik beter kan zoeken naar een goed model?

Als ik door dit soort hulp een miskoop kan vermijden ben ik je zeker dankbaar!