Rolex Datejust 16233

Geachte forumleden,

Een aantal jaar geleden ben ik in korte tijd zeer geholpen op het forum aangaande twee horloges (Heuer Autavia en vintage Omega). Sindsdien altijd lurker geweest maar het is toch weer eens tijd om te posten.

Al enige tijd ben ik op zoek naar een 16233 Datejust Jubilee two tone, natuurlijk met de champagne sunburst dial, en fluted bezel. Ik kreeg van een vriend vervolgens deze opgestuurd van Chrono, ongedragen nog wel.
Mijn vraag is dan ook, lijkt dit niet een beetje te goed om waar te zijn? Ongedragen, nieuw en slechts 5.090,-?

Het lijkt op de foto’s in orde, geen zichtbare schade or uberhaupt sporen van dragen, correcte code (455B), band lijkt te kloppen bij het model en alle links lijken aanwezig.

Link is bijgevoegd onder mijn post.

Geniet nog even van de laatste uurtjes kerst!

Tritium op de plaat is wit en op de wijzers geel verkleurd.

Ik heb dat nog niet eerder gezien eigenlijk. Hij kan best ongedragen zijn maar het zou me niet verbazen als de plaat er later in is gezet.

Snap ook niet zo goed dat er geen papieren bij zitten als ie ongedragen is.

1 like

Dat was ook al een punt wat ik bij de verkoper had voorgelegd, verkoper claimt namelijk dat het een verzamelstuk is geweest dat direct na koop kluis in is gegaan. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat iemand het koopt als kluisstuk en vervolgens de doos en papieren “kwijt raakt”.

Bedankt voor je reactie in ieder geval! Fijne kerst nog!

1 like

Met een hele grote boog omheen lopen…

Die clasp is helemaal dood gepolijst, geen coronet meer te zien. Een wijzerplaat die er duidelijk later is ingezet, dit zaakje stinkt.

En voor dit geld kun je een full set in uitmuntende staat vinden.

PS:

Dan ben ik nog niet begonnen over de duidelijk zichtbare schade…

4 likes

Logen mijn ogen toch niet. Je wilt het toch graag geloven he… Zeer schimmige reactie van verkoper daarnaast. Bedankt voor het inzicht!

Heb er nog niet veel kijk op, maar vind het wel leuk om mee te kijken/leren. Heb ik het mis als ik denk dat de kast aan 1 zijde meer rond gepolijst is dan aan de andere zijde?


En dat een deel van de band ook gewoon zwaar gepolijst en niet meer scherp is?
Dan kan je toch niet met droge ogen vertellen dat hij ongedragen is?
Of zie ik dit verkeerd?