Rolex Datejust 16234: aantal vragen

Stel die foto aub eens scherp op het kroontje van de band?

Zou dit niet door het polijsten zijn ontstaan? Het valt mij op dat dit bij meerdere modellen zo lijkt.

1 like

Zou kunnen maar lijkt me bij deze niet het geval. Van polijsten wordt het kroontje plat, gaat de dikte ervan af.

Bij deze zit er gewoon asymmetry in, zie hieronder:

1 like

Als het goed wordt gedaan wel. Het lijkt erop dat deze handelaar zelf aan de slag gaat met de polijstmachine kijk maar eens naar het overige aanbod en vooral de brushed gedeeltes van de banden.

Een asymmetrisch logo in een stalen band persen met verschil in diepte is veel te complex voor de fake factories.

1 like

Snap wat je bedoeld, het lijkt een klein beetje asymmetrisch inderdaad, maar met het blote oog eigenlijk slecht te zien. Zit ook een iets donkerdere kant aan links, mogelijk dat het daardoor niet gelijk lijkt met rechts. Hij is erin geperst dus verwacht dat dit gewoon legit is.

Eindelijk een goede shot gekregen van het kroontje:

Clasp zit er vergelijkbaar uit met mijn 16234 uit 1994 met S code:

3 likes

Mijn DJ is verkocht in 1997, kast is van begin 1996 en band uit 1995. Dit is perfect mogelijk bij een DJ uit de jaren 90.

Ookal is de mijne een two-tone, ziet de clasp er echt anders uit, hier wat materiaal ter vergelijking:

2 likes

Ziet er uit als een mooi exemplaar!

Klopt :slight_smile:

2 likes