Rolex Datejust 16234: aantal vragen

Hallo mede liefhebbers,

Recentelijk mijn eerste Datejust 16234 gekocht uit 1994 met Black Stick dial, maar toch wat vragen hierover.
Zie veel topics voorbij komen met vragen over orignaliteit, dus bij deze mijn vragen.

  • Serienummer van het horlge zelf is S, dus dat is kloppend ('94), echter heeft de Clasp (met nummer 62510H) de code W. Volgens google is dit een Clasp uit 1995. Kan dit kloppen?

  • Onderaan de wijzerplaat staat ‘T Swiss Made T’. Bij verschillende DJ 16234 (bijv. op Chrono) zie je dit niet. Wat is het verschil?

Hoor graag of jullie nog verdere op/aanmerkingen hebben op dit horloge :slight_smile:

Thanks!

Een claspcode later dan de productiedatum van het horloge lijkt me raar, geen idee of dat kan. Eerder lijkt me logischer aangezien de sluitingen in bulk gemaakt werden.

T staat voor tritium, een plaat zonder die twee T’s bevat dus geen tritium en waarschijnlijk luminova. Het verschil tussen tritium en luminova kun je zelf wel opzoeken… :stuck_out_tongue_winking_eye: Met luminova zijn de modernere varianten. Ook hebben de nieuwere 16234’s geen lugholes meer en oudere wel.

Verdere staat van het horloge valt moeilijk te beoordelen met deze onduidelijke foto.

Hier kan je best wat vinden :+1:, onderin ook bracelets et cetera

https://www.bobswatches.com/rolex-serial-numbers

2 likes

Yes, had ik ook gecheckt. Betekend dat de Clasp en Horloge niet overeen komen (verschilt 1 jaar), dat is zonde. Dat doet wat met de waarde neem ik aan.

Thanks, opgezocht idd. T Swiss Made T klopt wel voor een horloge uit '94. Dit is tot '99 gebruikt lees ik ( [Welkom op het RolexForum - Meer over ‘Tritium’ en ‘Luminova’.](https:// www.rolexforum.nl/topic.php?id=2556&singlepost=30931))

Zal wat extra foto’s posten nog.

1 like

Als er niets mis is met de originaliteit zal het de waarde weinig tot niet beïnvloeden.

Maar er zullen vast nog mensen reageren met meer kennis hierover

1 like

Dat klopt zeker :+1:

Buy the seller.

1 like

Precies, nu alleen een beetje laat :wink:

2 likes

Niks mis mee, T Swiss Made T is correct voor die serienummer en die clasp kan ook prima kloppen. Dat ene jaar verschil zal bijna niemand iets uitmaken.

Belangrijkste, is de kast scherp, is de band strak, is het kroontje op de sluiting nog mooi duidelijk.

Op de eerste foto ziet het horloge er erg mooi uit! Geniet ervan!

2 likes

Haha eens! De dealer is redelijk bekend (uit Opmeer) en had wel redelijke recenties. Alleen een dealer blijft een dealer (wilt ook zijn geld verdienen).

Edit: nog wat extra foto’s.

!


Ai die clasp zie er wel heel raar uit op deze foto. Rolex kroontje lijkt totaal niet zoals het hoort… zie onderstaande voorbeelden voor vergelijk:

Zou bijna zeggen dat de clasp nep is, heb je beter foto’s van binnen en buitenkant?

1 like

Zie mail, thanks nogmaals voor je reactie :smiley:

Volgens mij is dat normaal in deze periode ‘94/‘95

Had laatst dezelfde discussie.

https://amsterdamvintagewatches.com/shop/rolex-datejust-16234-14/

Deze lijkt er veel op, maar ik ben ook geen expert.

1 like

Je kan van die ‘dealer’ in ieder geval weinig service verwachten, mocht er iets niet goed zijn met je horloge.

Een clasp kan wel van een jaar later zijn en nog correct zijn.

Ook kan er sowieso een nieuwere band aanzitten die nog steeds correct is voor de referentie.
Het is maar de vraag wat je definitie is van kloppend in deze.

3 likes

klopt, ziet er exact hetzelfde uit. Mogelijk is dit van toepassing op de clasp uit die tijdsperiode (94/95)

Hm vind deze uit dit topic toch anders uitzien
Rondje onderin het kroontje zit niet in het midden. Bolletjes op het kroontje zijn niet allemaal gelijk. De 5 poten van het kroontje zijn erg dik. Binnenzijde van de clasp ziet er raar uit, anders dat de meeste op internet maar de foto is erg slecht.

En de verkoper is direct een waar ik altijd goed nieuws over hoor…

1 like

Zie hier voor hopelijk betere foto’s. Met mn telefoon krijg ik helaas geen betere momenteel :sweat_smile:

1 like

Klopt inderdaad… ik zou er ook voorzichtig mee zijn.

Al lijkt hij op de bovenste foto van TS meer zoals die van AVW.