Wat zeggen jullie van dit exemplaar? Ik ben geen expert maar ik vind de datumaanduiding er zo raar uit zien?
Ik zie niet veel geks ben geen exper
Ik zie niet veel geks ben geen exper
Dat komt denk ik door het glaasje. Die datumpukkel maakt dat het er gek uitziet. Verder, ik ben ook geen expert, maar zou bijna denken dat het wel redelijk legit is.
Er komt vast een expert binnen op 3 tellen, 3… 2… 1…
Haha dank voor je inbreng!
Volgens mij zit er wel veel rek op de band?
Dit gaat raar klinken, maar dit ziet er veel te slecht uit voor een fake… Ik denk een echte die met een aftermarket crystal?
Kan zijn dat het plexiglas na een flinke kras in de cyclops gepolijst is geworden. Een loep zal dan altijd een rare weerkaatsing van het licht geven. Daarnaast zou het inderdaad ook een goedkope aftermarket plexi kunnen zijn die niet goed geproduceerd is. De status van de band is helemaal ruk, die valt zowat uit elkaar. Kan het overigens zijn dat iemand de verkeerde tube/kroon heeft gebruikt? Wat een afstand lijkt het tussen de ingeschroefde kroon en kast, misschien vaak gepolijst? Lekker laten gaan wanneer je hem wil kopen, van dit model zwerven er genoeg betere exemplaren rond.
Voor de rest lijkt het allemaal wel legit, maar dat zegt natuurlijk niets over onderdelen aan de binnenkant. Ook valt dat erg moeilijk te zien met dit soort onscherpe foto’s.
De vraag is meer wat je er mee wil gaan doen. Dit horloge heeft waarschijnlijk service nodig, nieuw glas en een nieuwe band (cq restauratie van de huidige). Je krijgt hem wel weer goed, maar je moet er wel geld tegenaan gooien.
Is een teken van echtheid
Zonder betere foto’s en een foto van het uurwerk is het eigenlijk niet te beoordelen…
Eh, je weet dat de 1 en de 14 in deze referenties voor fluted bezel staan? En die plaat is vlakker dan vlak, het is een 16030.
betekenen al die rolex type aanduidingen dus daadwerkelijk iets? dat is cool, ik ga googlen
Tuulk. Elk cijfertje staat ergens voor.
dat vind ik serieus leuk en lief van ze. ik had al een soort gevoel erbij van de renaultjes van vroegâh. renault 5, 16, 24 etc. pure willekeur