Rolex Datejust

Geachte liefhebbers,

Ik ben nu al heel lang op zoek naar een horloge dat bij mij past. Ik kwam uit op drie hele verschillende horloges.

  1. De Omega Seamaster Professional
  2. De PAM00112, oftewel Panerai Luminor Base
  3. Een Rolex Datejust

Nou. De eerste 2 vallen af. Ik ben op zoek naar een goed adres waar ik nieuwe rolex date-justs kan kopen voor een goede prijs. Weet iemand mij te helpen? Mijn budget is maximaal 2500 euro. Ik ben nog te jong om duurder te gaan vind ik (17 jaar).

Alvast bedankt voor jullie reply’s!!!

Vr. Gr. Karel.

Een 17 jarige met een Rolex Datejust vindt ik nu niet echt een passende combinatie… De Omega is dan een betere keuze denk ik… Op de een of andere manier wint een Rolex aan “echtheid” wanneer de drager een passende uitstraling heeft. En zelfs oudere dragers hebben er soms al moeite mee wanneer anderen het horloge voor nepper uitmaken.

Kijk ook eens naar Fortis.

Hoi Klaas,

Bedankt voor je reply.
Fortis heb ik ook al een tijd naar gekeken, er zitten enkele modellen bij die mij wel bevallen, maar toch net niet zo aanspreken als een Rolex.
Rolex heeft toch een bepaalde uitstraling… En tja, opzich gaat het meer om het feit dat IK weet dat 'ie echt is i.p.v nep. :slight_smile:

En die bepaalde uitstraling is nu juist dat gene wat ik niet zo vindt passen bij een 17 jarige :wink:

Maar goed, jij moet natuurlijk gewoon zelf bepalen wat je mooi vindt.

Een nieuwe datejust voor 2.500 zal echter wel een probleempje worden vrees ik… Volgens mij moet je minstens 3.200 meenemen voor een Rolex.

Nou da’s niet helemaal waar:
http://www.manbodhwatches.com is al 1 site waar ze nieuwe Rolexen verkopen…

Beste Karel,

Hier even een berichtje van een Rolex-fanaat,
Zelf heb ik ook gedacht, is een Cellini of een Datejust niet te klassiek voor mijn leeftijd, daarom een Submariner gekocht, wat jeugdiger en sportiever.
Zelfde geldt voor geel en rosegoud, is wat klassieker, moet bij je passen.
Hangt ook af van waar je werkt, advocatenkantoor ( dan zou ik Patek Philippe moeten kopen) of “gewoon” bedrijf of Hogeschool. Ik vind een Datejust met een Oyster band en donkerblauwe of zwarte plaat prima passen bij iemand< 20 jaar, zo klassiek zijn die niet, tenzij je klassiek prefereert natuurlijk.
Als mensen niet geloven dat jouw Rolex echt is zegt dat al genoeg over hen, en niet over jou ! Gewoon om lachen als ze dat denken…

Mvg,
Ed

Bedankt voor je reply, Ed!
Je hebt helemaal gelijk. Het zegt meer over de mensen die denken dat ze nep zijn!

Maar de Submariner is inderdaad wat sportiever en past overal bij.
Verder is het nog zo’n klok die je voor de rest van je leven houd en doorgeeft aan je kinderen =D.
Nouja, het heeft niet een Patek gehalte, maar toch :wink:

Bedankt voor de URL Jaap!
Ik heb er al gekeken. Er staat veel moois voor een goede prijs, en ik heb zelfs al een mailtje naar hen gestuurd!

Maar keep the help coming! :slight_smile:

Oh, oke! Super dus!
:slight_smile:

Lijkt me een slim plan om met hem te onderhandelen over de sub no-date =D

Wat is dat nou voor onzin! wat maakt het nou uit waar je werkt? je moet gewoon een horloge kopen dat je mooi vind. Of je als advocaat nou een rolex of een swatch draagt moet je lekker zelf weten!

Ja da’s waar =D
Je moet gewoon dragen wat je mooi vind (als je het maar kan betalen)
Bouwvakker met een Submariner moet kunnen =)

Beste Dominic,

Ik begrijp je reactie, het is ook mijn mening dat men ongeacht sociale omstandigheden en persoonlijke eigenschappen en imago vrij is in de keuze van een horloge. Ik heb niet bedoeld dat het werk dat men verricht een dwingende invloed heeft op de keuze. Ik schreef dat omdat de berichten hierboven overwegend over “imago” en perceptie gingen. De schrijvers van deze berichten gaven impliciet/expliciet aan dat het belang van zowel persoonlijke eigenschappen en imago van het horloge niet te verwaarlozen valt, redenerende in die richting wees ik dan ook op sociale omstandigheden als werk en leeftijd. In sommige branches zijn bepaalde merken gebruikelijk, ik meldde tevens dat ik me daar ook niets van aangetrokken heb, sterker nog, het toeval wil dat ik recentelijk nog een Swatch van 65 euro gekocht heb
( geen imitatie, haha ) , prima horloge.
Samenvattend: bij de keuze voor een horloge is in meer of mindere mate je leeftijd, werk, aantal imitaties dat in omloop is, imago enz. bepalend, de een laat zich er geheel door leiden, de ander geheel niet…
Koop een horloge waar je,algemeen gezegd, je lekker bij voelt of mooi vindt.
Ik ben het met je eens,

Mvg

Ed

ok dan is het goed :slight_smile: