Rolex Datejust

Hallo,

Mijn pa heeft een Rolex Datejust uit 1980. Deze heeft (zonder ooit een beurt gehad te hebben) altijd als een zonnetje gelopen. Nu is de kroon kapot en je raad het al, voor reparatie moet hij worden opgestuurd en de kosten zijn geschat op € 1000,00 (inclusief beurt)

Zijn er goedkopere manieren, met orginele onderdelen?

Alvast bedankt.

groeten,
Montus

Wie zegt dat dat 1000 euro kost?

Dit is een prijsopgave die een juwelier heeft opgevraagd en doorgegeven.Hij zou moeten worden opgestuurd naar Rolex!

Gr.
Peter

Stuur maar een pb als je een alternatieve horlogemaker zoekt, 1k lijkt me wat overdreven (juwelier moet ook leven)

gr,

Vincent

Probeer Wesselink en Vreeker in Alkmaar eens. http://www.uurwerkreparatie.nl/
Vorig jaar heb ik bij hun mijn Rolex 16800 laten servicen voor een aanzienlijk minder bedrag. Ik heb toen ook bij AD’s geïnformeerd en dat was iid een heel stuk duurder.
Maar €1000,- lijkt me wel erg veel.

Duizend euro?

Ach leven en laten leven… maar als je geen waarde hecht aan Rolex service papieren dan kan een kronn repareren echt wel goedkoper.

gr. Roel

In plaats van de schatting is het horloge nu opgestuurd. Beurt en benodigde reparatie begroot op 700 euro. De kapotte band (staal met goud) kon helaas niet gerepareerd worden. Een nieuwe kost 2000 euro.

Hmmm… misschien moet hij toch maar voor een nieuwe klok gaan kijken.

Montus

Montus Schreef:

In plaats van de schatting is het horloge nu
opgestuurd. Beurt en benodigde reparatie begroot
op 700 euro. De kapotte band (staal met goud) kon
helaas niet gerepareerd worden. Een nieuwe kost
2000 euro.

Hmmm… misschien moet hij toch maar voor een
nieuwe klok gaan kijken.

Montus

Oei, dat is flink opgelopen… 700 euro… Ik weet niet wat er allemaal kapot is, maar een Oyster beurt kan voor 150 euro. Alleen die reperaties lijkt me lastig. Het wordt steeds moeilijker om aan onderdelen te kunnen komen.

En een nieuwe band… waarom geen tweedehandse?

Een nieuwe kroon, en al is ie van Rolex, zou nooit zo duur mogen kosten, inclusief een beurt.

Dit heeft niets met service te maken maar is pure oplichting in mijn ogen. Nog even en het wordt niet meer gemaakt. Dan wordt je geadviseerd om maar een nieuwe te kopen.

Dit overkwam mij met een stuk electronisch gereeedschap waarvan de acculader kapot was. De importeur heeft er niet eens naar gekeken. Het was niet te repareren. Koop maar een nieuwe. De winkelbediende en ik waren verbijsterd door dit bericht. Terwijl het toch een gerenomeerd merk was. METABO. Dus voor mij nooit geen Metabo meer. Achteraf bleek dat er een paar zekeringetjes van een paar euro waren doorgebrand. Heeft de vader van een vriend van mij er weer in gesoldeerd.

Er bestaat geen service meer.

Marco

Ben ik niet gewend van Metabo, hebben een eigen reparatiebedrijf in Nederland (Breukelen). Daar had je moeten zijn, niet bij de importeur.

Montus Schreef:

In plaats van de schatting is het horloge nu
opgestuurd. Beurt en benodigde reparatie begroot
op 700 euro. De kapotte band (staal met goud) kon
helaas niet gerepareerd worden. Een nieuwe kost
2000 euro.

Hmmm… misschien moet hij toch maar voor een
nieuwe klok gaan kijken.

Montus

Andere optie: beurt plus reparatie uitvoeren en een leren band erop.
Of de kapotte band door een fatsoenlijk werkende goudsmid laten repareren (ervan uitgaande dat het goud, dat zachter is dan het staal, uitgesleten is).