Klopt precies hoor. Ik schat binnen nu en 2 jaar. Zowel leesbril als Rolex.
Loep.
Explorer 1 / Submariner no-date / (een) Grand Seiko / Omega Seamaster ceramic / Omega Seamaster 2254.50.
Mijn droom collectie.
En natuurlijk een vracht Seikoâs.
Dromen mag
Ik vind het wel prima. Datum meest lekker makkelijk af en ik vind het onderdeel van het design bij veel Rolex modellen.
Ik heb zeer recent geleerd dat de Explorer 1 niet bestaat
Wijsneus.
"You either die a hero, or you live long enough to see yourself become the wijsneus " -Albert Einstein 2012
Er zit wel een verhaal achter (korte versie) om een TL;DR te voorkomen:
According to Rolex lore and history, Hans Wilsdorfâs wife had difficulty reading the original date window on her watch. Subsequently, Hans Wilsdorf had the magnification cyclops added to the DateJust. Since its introduction in 1954, the Rolex cyclops window has adorned both dress and professional watches. Rolex DateJusts, Presidents, SkyDwellers, all have the cyclops. Rolex professional models such as the Submariner, GMT, Explorer II, and the Yachtmasters have the cyclops as well.
Weer wat geleerd, waarvoor dank!
Geen dank ;). Was zelf ook in eerste instantie geen fan van de cyclops. Eigenlijk een reden om het horloge niet te kopen. Zelf ben ik ook geen fan van stalen banden. En een paar maanden geleden heb ik toch een DateJust 16234 gekocht. Jubilee zit zeer fijn, mooi formaat en van de cyclops totaal geen last. Voor mij hoort dat er nu gewoon bij.
Edit: Ik ben nog lang geen 50 en heb zelfs geen bril
Ik had de sub gekocht, die heb ik een maand of 2 gehad. Ik irriteerde me zo aan het datumloepje dat ik destijds een upgrade naar de seadweller 4000 had gedaan. Dus persoonlijk vind ik het irritant.
Maar ik begrijp wel dat Rolex het altijd heeft gehad en dat het onderdeel van hun historie is. Dus ik vind het ook niet erg als ze het gewoon zou houden bij hun toekomstige modellen. Het is alleen niet voor mij weggelegtâŠ
Ho Ho Ho was 25 toen ik hem kocht, loepje hoort er gewoon op