Rolex datum-vergrootglas-ruitje

Ik wil graag een beroep doen op de Rolex liefhebbers op dit forum.

Ik snap de klasse, ik zie de afwerkingsgraad, etc.

Wat het voor mij werkelijk onmogelijk maakt om van dit merk te genieten is het vergrootglas boven de datum… Ik vind het een verschrikkelijke afbreuk doen aan de uitstraling.

Kunnen de Rolex adepten mij uitleggen of zij dat anders zien? Heeft het een functie? Is er nog een speciale reden voor vanuit historisch oogpunt? Of vinden jullie het NIET lelijk en juist mooi?? :confused:

Wellicht dat jullie standpunten / inzichten / liefdesverklaringen mij kunnen overtuigen. :blush:

5 likes

Ik ben er ook geen super fan van. Daarom heb ik bijvoorbeeld de SND genomen ipv de Sub met datum.

Overigens vind ik het ook weer niet altijd storend. Op sommige Rolex’en hoort het gewoon een beetje. Zoals bijvoorbeeld een Datejust of een Daydate…

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

5 likes

Omdat de meeste mensen die er een kunnen betalen boven de 50 zijn en een leesbril nodig hebben.

16 likes

Ik sluit me hier volledig bij aan.
Bij de SD4k snap ik het ontbreken ervan, heeft deze ook nooit gehad. Ook de Sub hoort hem niet te hebben (hoor je trouwens niet “no date” te noemen heb ik me laten vertellen, de Sub Date heet wel officieel zo). Maakt de Sub-dial ook meer in evenwicht.

Maar IMHO hoort de cyclops op (de meeste) de andere modellen. Ik vind dat juist een van de herkenningspunten en persoonlijk erg fraai.

Smaken verschillen…dat zal gelukkig…altijd zo blijven.
Feit is wel dat al vele horlogemakets/ontwerpers
het bekende glaasje meenemen in hun ontwerp…
Dus het verkoopt?
Daarnaast kun je bij Rolex ook nog kiezen…
Dus…allee…

Ik zeg Milgauss!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Hate it

“Ruitje”

Da’s de tweede al deze week haha

1 like

Vre-se-lijk!

Er zijn natuurlijk plenty Rolex modellen zonder datum of je kiest voor een Sea Dweller met datum maar zonder cyclops. Als ik je een persoonlijke tip mag geven; Rolex Submariner 5513.

Het vergrootglas/ruitje is gewoon origineel Rolex en hoort bij een bepaald type van het merk. Hetzelfde als een ster op de motorkap bij een bepaald type Mercedes hoort.
Ik vind het ideaal, zeker nu mijn ogen iets minder worden en ik heb mij er nooit aan gestoord…

Groet Rolex
216570/white dial

Dus…:thinking:
Vreemde discussies vind ik dit toch. Als je iets toch heel lelijk vind, koop je het toch niet. Simple as that.
Ik open toch ook geen topic dat ik Seiko afzichtelijk vind en me afvraag waarom anderen dit wel mooi vinden.
Gezeur over Rolex altijd.

2 likes

Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar ik had de indruk dat ik “1 op 100” een keer een Rolex mét datum zónder cyclops tegenkwam. Dacht dat dat wellicht aan het model/diameter oid lag

Ik lees hierboven dat het dus een optie is van Rolex… dus dat word, als het zover zou komen, GOED zoeken :sweat_smile:

Op een sub hoort gewoon een cyclops, en op een dweller weer niet vanwege het hogere glas.

En het “black hole” effect natuurlijk.

Ik vind het mooi, en het mag mijns inziens op de meeste modellen niet ontbreken. Al zie ik nog prima, toch ziet de datum er vergroot gewoon net wat beter uit.

@Spoon1

Geen “gezeur over Rolex” want ik ben gewoon erg benieuwd hoe de mensen van de Rolex fanclub hier tegenaan kijken en, of er alternatieven zijn binnen het merk.

Als het stoort, kan je het niet gewoon verwijderen?

1 like

[quote=“Kiek, post:4, topic:92398, full:true”]
Omdat de meeste mensen die er een kunnen betalen boven de 50 zijn en een leesbril nodig hebben.[/quote]

4 likes