Ik ben voornemens een Day-Date te kopen uit mijn geboortejaar 1979. Het horloge komt als full set. Helaas mist de president band, maar goed, eentje met papieren is toch wat voor mij belangrijker is. Nog wel even mooiere band erbij. Aangezien hier meer kenners zitten, ben ik wel benieuwd. Ik heb wel eens eerder iets gekocht waarna iemand mij er op attendeerde dat de plaat niet klopte met het jaar Dat willen we dus voorkomen. Dus, benieuwd of iemand iets zit (buiten butsje in glas):
Mist ie nou een lume pipje op 7?
Hier kun je nog het e.e.a. vinden over 18038 dials.
Klikkerdeklik
Ik heb geen kennis of wat, maar die tekst op de dial is wel extreem strak en mooi gedaan zeg.
Die Lume zag ik net bij het scrollen inderdaad. Die moet ik even nakijken, daar word ik na een dag gek van omdat ik het weet.
Staal/zilver kleurige indexen en wijzers in een gouden daydate?
Loop hard weg.
Dank. Grappig hoe je toch oogkleppen krijgt als je iets zo graag wilt. Zijn ze sowieso nooit met zilveren wijzers geleverd? Ik ze ze wel online, maar inderdaad zeer zeldzaam en wellicht dus allemaal aftermarket.
Scherp
Wel witgoud in witgouden horloge uiteraard
Ook witgoud wijzers in stalen horloges uiteraard.
Glaasje had ik al bij Tempus geregeld Maar de wijzers en plaat zijn duidelijk.
Het stomme is dat ik een 18239 heb, met deze plaat en wijzers Again, geboortejaar zorgde voor oogkleppen.
Plaat kan je altijd swappen, ligt eraan wat het ding kost. Kan je wellicht als onderhandelpunt gebruiken. Maar wel weer veel werk.