Rolex daydate - wat vinden de kenners hiervan?

Heb inmiddels laten weten dat ik van de ruil af zie. Dank voor input allen.

7 likes

De JLC is verkocht dus ik kan nu door. Ik zag deze schitterende DD in de UK. Prijs is relatief laag, dus zie ik iets over het hoofd?

http://www.mjwatches.co.uk/vintage-watches/185/18039-day-date-with-blue-dial-original-silver-dial/

Dank wederom voor jullie inzichten.

Ik zou een DD altijd met gouden band kopen wanneer het even kan.
Subgmt(.com) heeft er altijd wel op voorraad.

1 like

Dat maakt inderdaad het stylicoon compleet.
Al is de DD op leer heel mooi, de gouden president band MOET er gewoon op zitten.

Zonder die gouden band heb je eigenlijk een half horloge, zie het verschil in verschijning.

1 like

Die onderste is toch de ‘nieuwe’ 40mm?

Volgens mij wel.
Vind dat wel een beauty.

Topklok wanneer je met pensioen bent en dan gewoon als daily dragen :innocent:

1 like

Klinkt goed, kan ik er nog een paar jaar aan wennen. :wink:
Moet eerlijk zeggen dat ik deze best te pruimen vind.

1 like

Yep
Dit is echt de Rolex onder de Rolexen zegt mijn visite net…klopt wel ja.

Als je een DD koopt, steeds met stalen of gouden original strap. Zelfs als je het niet mooi vindt, effe ander strapje op en originele in doosje bewaren. Nooit head only kopen - noch vintage, noch nieuw.

DD en stalen band bestaan niet, althans niet origineel.

2 likes

Ik moet zeggen dat ik een DD mooi begin te vinden, maar dan in witgoud. Het gewicht en het geit dat goud een stuk gevoeliger is voor butsen dan staal houdt me, naast de prijs, echter tegen

3 likes

juist, da’s de DJ die in staal is. Excuses voor deze rookie-mistake

1 like

Lijkt mij een knutsel horloge…

Waaraan zie je dat? Afgezien van de nieuwe dial, maar de originele krijg je erbij.

Overigens begrijp ik de overweldigende negatieve reacties op een DD op leer niet zo. Tuurlijk, met band is lekkerder, maar dan kost het horloge meteen 3-4 k meer. En ik zou m bij voorkeur toch op leer, of zelfs nato dragen.

:scream:

Jawel

Ref: 6611s

Ha, 6 stuks lees ik!

Yep

Was ooit eens een cadeautje aan een 6 tal studenten die het beste hadden gepresteerd aan de G.S.H
Deze zijn nu wel meer waard dan een reguliere DD.

1 like

Snap ik ook niet

Vind op leer net zo mooi staan. Meer eleganter en minder schreewerig Maat mocht je toch een gouden band willen, dan kost het meer dan de 3-4K

Want?