Rolex Daytona: 116500LN vs 16520 vs 116520

Laten we aannemen dat je;
een mooie zenith daytona kan kopen voor 12500EU
een 116520 pre-random voor 9500 en een random voor 11000EU
En de nieuwe ceramic tegen listprice 11.800EU

Dus eigenlijk allemaal bijzonder close bijeen. Naar mijn inziens als je een 116520 koopt wil je een zo jong mogelijke voor de betere bracelet. En dan zit het spel al helemaal samen.

Op de 116520 vind ik de polished lugs minder, (wat me bij de 116500LN niet stoort), op de 16520 haat ik de bracelet. Reden nummer 1 dat ik mijn explorer II heb verkocht.

Wat scheelt de prijs qua onderhoud bij een RSC tussen de Zenith 4030 en de laatste nieuwe inhouse uit de 11600LN?

Wachten tot ik eindelijk wordt opgebeld van de wachtlijst voor de 116500LN (verwacht je een zelfde waardevastheid als van de voorgangers?)? Toch gewoon voor het vintage gevoel een 16520 zoeken en met de blikken band leren leven?

(Daarbuiten, mensen op het forum die weet hebben van de gemiddelde wachttijd in België? (bij 1 AD)

Ik denk dat uit je verhaal te lezen is dat het de 116500 moet worden.
Alleen voor list 11.400,- zal het nog lang wachten worden ben ik bang.

Dat ik nog zeker een jaar moeten vingerdraaien dacht ik wel (sta er al klein jaartje op), maar hoe lang maximaal? Toch geen 3/4 jaar of wel?

Niemand weet t…
Mysterie van de Daytona. Al jaren zo

Ik hoef geen Daytona, maar als het zo was ging ik lekker op de wachtlijst staan. Die rammelbanden allemaal: op zo’n horloge zou ik graag een band willen die echt fijn draagt en kwaliteit uitstraalt. Daarnaast is de laatste versie m.i. esthetisch niet de meest verkeerde.

1 like

Een 116520 heeft dezelfde band als de 116500…

Maar de laatste variant vind ik dus daarbij ook mooier.

2 likes

Ik zou voor 16520 op zwart alligator gaan, best classy

Ik zou voor de nieuwe ceramic gaan. Dan maar wachten.

ik heb verschillende wachttijden gehoord (ik ben zelf namelijk ook op zoek naal een ‘C’ voor listprijs )

3 a 4 jaar bij sommige AD’s in de USA , in NL heb ik geen idee
ik hoop er gewoon 1 tegen te komen in de diverse airports

vwb waarde ? ik denk dat ze niet goedkoper worden , eerder duurder zolang R vasthoud aan de jaarlijkse prijs verhogingen

De random serials wel misschien maar de eerdere niet. Toch?

De eerste 116520 ers hebben een iets andere sluiting dan de latere. Wel dezelfde mooie kwaliteit.

Ko

Ik heb een 116520 zonder random serials en die heeft dezelfde band en sluiting als een moderne GMT zoals de 116710LN (althans, typenummer van de band is iets anders maar op het oog is ie hetzelfde). Volgens mij dus ook hetzelfde als de 116500LN.

Ja ik lees het net ook.

Dan is de keuze vrij gemakkelijk geworden. Wachten op de 116500LN of een oude 116520 kopen en flippen als de ceramic er komt.

Trouwens, ben ik de enige die de Witte 116500LN mooier vindt dan de zwarte en de zwarte 116520 mooier vindt dan de 116500LN?

1 like

Ik vind zwart mooi, maar in beide gevallen de witte nóg mooier (heb een witte 116520 en sta ook op de lijst voor een witte 116500LN) :slight_smile:

Nee hoor same here. Maar de meest betaalbare 116520 die ik tegen kom gaan richting 14k tegenwoordig. Of weet jij meer dan ik : )

Overweeg serieus de 116520. Alleen symetrische dial lay-out 16520 blijft ultiem.

Schunnig dat er wel tien 116500 op Chrono24 staan in NL voor 15 tot 20k en geen toegang tot wachtlijsten bij de AD’s. Maar die discussie laat ik voor wat het is. Het is nu eenmaal zo.

1 like

Wat is het nou? :stuck_out_tongue:

Idem voor de BLNR en de Hulk. Het grijze marktmechanisme dat zijn werk doet.

Sta al 2 jaar op de lijst voor de nieuwe Ceramic. Zwarte of witte wijzerplaat, speelt me geen rol. Kan ik hem kopen aan list, ok, indien niet, laat ik hem aan me voorbij gaan…

1 like

Oud topic toch?

Volgens mij heeft @GhentWatch ondertussen al een nieuwe daytona?