Rolex Daytona winner 1992

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Rolex Daytona Oyster Perpetual winner 1992 in goud geerft. Aangezien ik geen verstand van horloges heb, graag jullie hulp. Aan welke prijsklasse moet ik denken? Indien ik hem wil verkopen, hoe ga ik te werk. Best particulier of via een handelaar? Alle info is welkom.
Alvast bedankt.

Groetjes,

Winner

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

@SuperC

Wat is in deze de jackpot?
Ik heb al een beetje zitten zoeken, kwam er eentje tegen (goud uitvoering) voor omgerekend 8500 eurie en dat vind ik nog niet de jackpot (al is 't wel érg leuk meegenomen als je een Rolex met zo’n waarde krijgt).
Heb zelfs sterke twijfels of die prijs wel klopt.

Een voorzichtige zoektoch op Google geeft al aan dat de 1992 versie ongewoon populair is bij de, ahum, “niet-echt”-verkopers. Uitkijken, lijkt me dus.

Wellicht een wat gevoelige vraag, maar past het in de context van de persoon van wie je het horloge hebt geërfd om dergelijke horloges te kunnen krijgen en houden? Indien het wel klopt, kom je inderdaad meer in de buurt van de jackpot.

99% van de met Winner aangeduide Daytona’s zijn vals. Een echte is een vermogen waard. Succes!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

@SuperC
ik zag op een zuid-afrikaanse site eenzelfde klok, 100.000 rand oftewel zo’n 8500 eurie

ik neem aan dat ze in SA de prijzen ook wel weten maar…te duur voor nep en te gooedkoop om een echte te zijn, vreemd verhaal.

het zijn nog serieuze prijzen voor zulke horloges!!

Als je een nepper te goedkoop aanbiedt dan weet (bijna) iedereen dat het een nepper is. Ook 8500.- is echter ook nog veel te goedkoop. Bij “Winners” praat je over een veelvoud van dit bedrag.

Hallo winner,

Ik kan het verkeerd hebben, maar ik begrijp dat de winner alleen aan winnaars van de Daytona wordt uitgereikt. Weet je het verhaal achter jouw geerfde rolex?

Wie em gewonnen heeft in 1992 bijvoorbeeld?

Voor zover ik weet zijn Winners alleen maar in staal uitgegeven. Een gouden zou dan automatisch een replica zijn.

mmmm als ik dit zo lees allemaal zal het wel een “loser” zijn. :smiley:

ter info

http://www.qualitytyme.net/pages/rolex_or_replica.html

23 euro … ik kom hem wel halen :slight_smile:

Mocht het nep zijn, dan kan het horloge wellicht ook nog eens honderden euro’s waard zijn aan goudsloopwaarde, omdat het toch soms echt van goud is, terwijl het horloge nep is.

koen Schreef:

Mocht het nep zijn, dan kan het horloge wellicht
ook nog eens honderden euro’s waard zijn aan
goudsloopwaarde, omdat het toch soms echt van goud
is, terwijl het horloge nep is.

Verguld zal het dan waarschijnlijk zijn.

hcptdg Schreef:

koen Schreef:

Mocht het nep zijn, dan kan het horloge
wellicht
ook nog eens honderden euro’s waard zijn aan
goudsloopwaarde, omdat het toch soms echt van
goud
is, terwijl het horloge nep is.

Verguld zal het dan waarschijnlijk zijn.

Laat dat waarschijnlijk maar weg.

Toch niet helemaal waar. ik heb erg veel contact met goudinkopers waar ik ook regelmatig taxaties voor doe en er zijn wel degelijk replica’s welke van massief goud zijn gemaakt. Dus neppers kunnen alsnog van goud zijn, maar goed 99% is gewoon verguld.

Klopt wel,maar dit model is nooit in goud uitgebracht, dus nogal zinloos om echt goud te gebruiken.

Raar dat winner niet reageerd.

harb Schreef:

Raar dat winner niet reageerd.

Wie?