Rolex Deep Sea Special No.35 video

Denk ook wel dat het meevalt. Het was natuurlijk ook gewoon laten zien wat je kunt. Met 500 meter was het principe ook wel aangetoond. En mogelijk wat minder lelijk dan dit ding :man_shrugging:t2::nerd_face:

1 like

the bottom of the Mariana Trench (10,916 meters, 35,814 feet) in 1960

Is iets dieper dan 500 meter.

1 like

Klopt. Maar komen alleen niet zoveel mensen.

1 like

Ja maar die Bathyscaphe dus wel. Dat was het hele idee. Dat ding ging mee aan een onderzeeër en moest dus bijna 1100 bar aankunnen. Mijns inziens ontzettend knap.

Rolex is all about pushing boundaries. Watches for winners. :trophy::1st_place_medal:

1 like

Zeker knap. Maar mijn punt is: totaal onzinnig. Het is niet alsof alle horloges momenteel zo diep kunnen. Iets ontwikkelen puur om te laten zien wat je kunt is wat mij betreft een goede marketing.

1 like

Wanneer gaan ze dat weer eens doen?

2 likes

Voor een kleine groep gekkies. De Wereld is er niet beter van geworden.

1 like

Maar daar kunnen toch ook lessen en technieken worden gehaald die wel relevant zijn? Hetzelfde is in de auto industrie met bijvoorbeeld de Formule 1. Of een Bugatti die 400km per uur of zelfs 490+km per uur gaat. Mijns inziens totaal niet onzinnig want zulke ontwikkelingen dragen bij aan de kennis en kunde binnen de gehele industrie.

Vroeger zat er high tech stuff op bijvoorbeeld een Mercedes S klasse die je ook niet vond op normale auto’s. Tien jaar later zie je deze high tech stuff ook op normale auto’s verschijnen. Bijvoorbeeld de adaptive cruise control, adaptieve lichten, massage stoelen, achteruitrij camera’s of automatisch in parkeren, etc.

2 likes

Deels mee eens. De vraag is of ze ook gewoon een mooi horloge hadden kunnen maken met de innovatieve technieken die bijvoorbeeld tot 500m kan.

Een Bugatti hetzelfde verhaal. Dat het kan betekent nog niet dat het moet. Welke technieken van de Veyron hebben we terug gezien dan?

Formule 1 en hybride systemen en dergelijke zou je nog we kunnen zeggen. Maar denk dat we op andere gebieden meer winst te behalen valt. Zoals de banden. En brandstof

1 like

De horloge industrie was vandaag ter dag er nooit zo geweest als Rolex er niet was. Algemeen bekend feit.

2 likes

Dat komt wellicht nog. Maar veel kennis opgedaan over aerodynamica en die spoiler die ook als luchtrem kan worden gebruikt.

1 like

Vandaag ter dag is kreupel Nederlands. Dat weet bijna iedereen.

1 like

Net zoals Seiko en alle andere merken ;).

Maar ik ga weer wat anders doen :wave:

2 likes

Rolex has me by the balls! :star_struck:

2 likes

Er wordt zoveel lering uit de formule 1 getrokken en veel technieken druppelen vroeg of laat ook binnen bij de normale auto industrie

1 like

Jij wilt toch ook Rolex Rolex en nog eens Rolex? Of vergis ik mij? Je hebt een Datejust 36 en Explorer I in bestelling staan (zonder aanbetaling) en je hoopt dat je ooit een Rolex Submariner toegespeeld krijgt.

Maar los van wel of geen Rolex fanboy. Historisch gezien is Rolex van ongekend belang geweest voor de horloge industrie. Dat kun je niet ontkennen.

1 like

Ik wil een Rolex. Zeker niet Rolex Rolex en nog eens Rolex. Man er zijn nog zoveel toffe horloges. Die ga ik er niet voor opzij zetten. :v:

2 likes

Ik dacht meerdere. Je hebt toch een Datejust 36 en Explorer I in bestelling staan (zonder aanbetaling) en je hoopt dat je ooit een Rolex Submariner toegespeeld krijgt? Of vergis ik mij?

1 like

Je krijgt geen Submariner ‘toegespeeld’ als je alleen maar wat populaire horloges koopt, die toch wel verkocht worden.

Dus je vergist je.

En wat heeft wel of geen aanbetaling van mijn bestelling daarmee te maken?

1 like

Dacht dat je er meedere in bestelling had staan, maar zal het wel mis hebben.

Stukje extra zekerheid. Sommige bestellingen worden niet in behandeling genomen zonder aanbetaling.

1 like