Rolex Deep Sea Special No.35 video

Wat denken jullie ?

2 likes

Ik denk dat ie niet onder je overhemd past…

3 likes

Mooie wandklok

4 likes

Ik denk: ‘zal ik nog een mixje maken of heb ik genoeg gehad vanavond’…

3 likes

Lelijk ding

Waarom TT? Dat maakt het geheel nóg lelijker… :nauseated_face:

1 like

Technisch hoogstandje en niet om aan te zien :joy:

1 like

Spuuglelijk natuurlijk. ook nog goud erop gegooid in de hoop dat het classy oogt of?..

1 like

Wat een vet ding! Ik ga alvast mijn collectie in het blauw zetten om funds vrij te maken.

1 like

Niet perse mooi maar wel legendarisch vanuit historisch oogpunt.

2 likes

Gewoon nee.

1 like

Is dat seriues te koop?
Zo kan ik het ook wel maken niets speciaals lomp ding.

1 like

Even in de juiste context zien. Dit was denk ik jaren 60? Extreem water resistant wat toen alleen nog op deze manier mogelijk was. Dit is de voorloper of oervader van de Seadweller…

2 likes

Oké dankjewel.
Maar was deze te koop of gewoon om te laten zien hoe diep die kan.

1 like

Volgens mij was dit een prototype om te laten zien wat mogelijk was. Resultaat bijna 11.000 meter. Volgens mij zijn deze prototypes nu wel erg verzamelwaardig.

Volgens mij als ik mij niet vergis komt dit horloge in deze Talking Watches aan bod.

3 likes

het prototype was gemaakt in staal en niet in TT.

Sommige gewaardeerde Rolex AD’s zoals bijv. Wempe kregen deze TT modellen als bedankje voor de zaken die zei met Rolex deden.

2 likes

Horloge is dus uit 1953. Wel echt heel knap dat ze toen een horloge van bijna 11.000 meter water resistant konden maken. In dat historisch opzicht is het een zeer belangrijk horloge geweest voor de horlogerie in het algemeen…

2 likes

Leg uit?

1 like

Dit is de voorloper van de Seadweller. In de jaren 50 waren horloges überhaupt maar moeizaam waterdicht. En als het een duik horloge was zoals de eerste Submariner dan was deze destijds 100 meter water dicht. Dit prototype was dus voor z’n tijd erg grensverleggend. Alle horloges hierna hebben dus lering getrokken uit dit project.

De horloge van nu hadden er nooit zo uitgezien als Rolex er niet was geweest. Rolex heeft op veel gebieden in de horlogerie structureel bijgedragen aan de ontwikkelingen en geschiedenis van de horlogerie. Op veel gebieden is Rolex de pionier geweest. Zo ook met deze Rolex Bathyscaphe prototype. Historisch dus van zeer groot belang!

2 likes

Valt wel mee hoor. Ze hebben het vooral heel goed vermarkt.

1 like