Ik sta op punt om een horloge op Chrono24 aan te schaffen. Het stuk ziet er goed uit op eerste gezicht. Ik begon twijfels te krijgen toen ik naar de plaatsing van het Rolex logo keek. Hij zit half op de twaalf uurs indicator en lijkt er niet recht op te zitten. Is dat iets wat gebruikelijk is in voor oudere stukken of heb ik toch te maken met een Frankenwatch of zelfs een nepperd.
De dealer heeft iets van 40 reviews die allemaal positief zijn. Hoewel dat goed lijkt vraag ik me af in hoeverre dat manipuleerbaar is door zelf een kopers account op te zetten. Ook heeft hij geen fysieke winkel wat je wel vaker ziet op Chrono24.
Hoop dat iemand hier iets over kan zeggen. Dank alvast.
Dank voor je reactie. Vraag van een noob, wat doen ze precies bij een redial? Ik dacht altijd aan enkel het wijzerplaat vervangen maar in dit geval lijken ook de onderdelen op de plaat anders. Ook de cyclop vind ik er niet recht op zitten.
Op z’n minst alle bedrukkingen opnieuw uitvoeren, zoals de minuten ring. Vaak leidt dat ertoe dat die niet meer ‘in lijn’ is met de urenmarkers. Vaak wijkt ook het gebruikte font af, indien tekst opnieuw wordt aangebracht, omdat degene die de redial uitvoert niet beschikt over de juiste clichées.
Dank voor de uitleg. Is dus zoals ik begrijp meer dan een oude wijzerplaat vervangen voor een nieuwe Rolex plaat. Nu begrijp ik waarom er zoveel scheef zit.