Rolex DJ 16014 grey

Ik zoek al een tijdje naar een DJ 16014 grey. Nu ben ik in contact gekomen met een “betrouwbare” verkoper op chrono. Het horloge ziet er -op de wijzers- na volgens mij clean uit. Zien jullie nog rare dingen? En wat denken jullie van de wijzers? Evt. wil hij ze vervangen voor wijzers zonder lume.

Wat me echter opvalt is dat de verkoper het horloge gelijktijdig op catawiki aanbiedt. Het zijn exact dezelfde foto’s en ik kan mij niet voorstellen dat een geverifieerde handelaar met 665 beoordelingen (4.9/5) dit doet.

link naar catawiki

Zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen.

Prijs lijkt me niet verkeerd. Wijzers zou ik origineel houden of toch zeker niet wisselen voor exemplaren zonder lume. Kroon op de clasp is wel vrij vaag wat natuurlijk duidt op best wat polijstwerk. Niet abnormaal uiteraard. Al bij al ga je er niet mee gefopt zijn naar mijn mening.

Ik heb wel vaker gezien dat het ook op een ander platform is aangeboden. Voor mij niks bijzonders.

Maar hoe moet ik dat dan zien, kan je tussentijds aanbod van catawiki halen? Of andersom? Volgens mij staat ook in de voorwaarden van chrono dat je het uitsluitend op hun platform mag aanbieden als zij het plaatsen? Ik zal hem er eens naar vragen.

Ik zou dit lekker links laten liggen… zeker voof die prijs

Hier op het forum worden regelmatig mooiere datejusts aangeboden voor een lagere prijs.

Zo ging mijn ex weg voor 3400

1 like

Jawel. Uit Litouwen hè? @SwedishChef heeft er zijn DJ gekocht. Snelle communicatie en dat ding was binnen 3 dagen al binnen. Ik zou Catawiki wel vermijden.

Die wijzers zijn wel smerig zeg, bah. Lijkt op waterschade. De rest ziet er wel OK uit. Niet mint, maar ook niet helemaal versleten.

Klopt de datumcode in de sluiting met het kastnummer?

2 likes

Ik gok dat ze gewoon niet ingaan op communicatie via chrono. Als het Catawiki niet over het minimum gaat dan hebben ze de advertentie nog gewoon gaan.

Navragen is altijd een goede keuze

Ze reageren heel snel en super service. Meerdere mensen hebben er gekocht en altijd super service.

1 like

Ik krijg zo een filmpje toegestuurd, dus ik ben benieuwd.

1 like

En dit is ook echt geen slechte deal!

Ik ook!

Ja er zijn goedkopere en betere 16014’s te vinden, maar die zijn niet grey. :wink:

1 like

Tja ik zelf zou ik liever een strakke kast en band willen, de plaat kun je altijd nog wisselen.

Die grijze plaat ga je niet los vinden. Ik zou deze pakken en die van @Seppe om de platen om te wisselen en er eentje te verkopen, mocht het budget het toelaten.

4 likes

Ja dat zou de ideale optie zijn

Precies dit. Kon nog sneller, maar ik heb de deal beklonken op oudjaarsdag. Inderdaad wordt het ook op CW aangeboden. Ik heb gewoon via C24 gekocht met alle voordelen ten opzichte van CW.
Hoe hij dat doet, weet ik niet, maar ik heb er geen last van gehad.

1 like

(tijdelijk) budget is het probleem niet, kennis en kunde wel.

En hierbij de link naar het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=LX91a2Lhvtg&feature=youtu.be

aan de service ligt het niet.

1 like

Wat vind je zelf van de wijzers?
Ik zou normaal gesproken alles zo origineel mogelijk willen houden, maar deze zijn wel echt total loss naar mijn mening. Ook het kleurverschil met de secondewijzer stoort me.
Lijkt me het overwegen waard om andere te laten plaatsen en deze mee te laten leveren, voor de eventuele doorverkoop.

Precies wat jij zegt. Ik wil deze plaat, het horloge, de band, alles ziet er netjes uit, behalve de wijzers… daar ga ik me echt aan storen. Ik wil geen vervangende zonder lume…

2 likes