Rolex doosje van de rommelmarkt

Vandaag naar twee rommelmarkten geweest, ééntje in Hoog-Keppel en de andere in 't-Harde. Horlogetechnisch ben ik daar niet veel wijzer van geworden, wat ik heb gevonden was dameshorloge of hele slechte herenhorloges. Ik heb wel een nette carbon Rayban zonnebril gevonden voor een paar euro en nog een doos waar ik horloges in kan stallen. En dit doosje, gebruikt voor het verkopen van broches voor 1 euro vijftig.

Het lijkt me een originele Rolex doos, het is groen leer over hout en heeft een wat aparte vorm met een bloemenmotief dus ik ga er vanuit dat het voor een damesmodel is geweest. Ik kan alleen geen ander exemplaar vinden. Is dit een originele doos en uit welke periode zou deze dan moeten zijn?

1 like

Ik zou het effe checken op het Rolexforum.nl… Daar zit genoeg aan kennis vwb dit soort dingen…
Groet
Klaas

Hij lijkt me origineel en ik vind hem hartstikke leuk!

Van harte!!

https://www.google.nl/search?q=rolex+ornate+box&client=safari&hl=nl&biw=1024&bih=672&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=kjFVVaWoC8W8Ub7MgZAE&ved=0CAgQ_AUoAQ

mooie vondst!

550 dollars man wow!

Inderdaad een mooie vondst. Zo blijkt maar weer eens dat het toch de moeite loont en dat er verborgen schatten zijn te vinden.

Een vraagprijs op het web vindt ik altijd een indicatie en de vraag is maar of je er de juiste verzamelaar voor gevonden krijgt.

Wow, je hebt hem gevonden! Het is dus een ornate box, ik ga weer verder op zoek naar informatie.

Ik zie wel dat mensen absurde bedragen vragen voor dit soort doosjes, maar ik ben er nog niet achter hoe oud deze is of wat er in heeft gezeten.

Ik heb wel gelezen dat er vroeger een briefje in de doos zat om de doos na het verwijderen van het horloge te gebruiken om je sigaren in te bewaren. :wink:

Er werd natuurijk vroeger van alles in bewaard of men gooide de doosjes weg. Welk model er in jou doos heeft gezeten zal ik niet weten maar ik vind het een aparte!
Mijn sigaren bewaar ik in me humidor anders drogen ze een bietje uit.

Ok, even een snelle adviesvraag, ik heb dit doosje aangeboden op eBay met een vraagprijs van 300 dollar (wat de gek ervoor geeft toch?), nu heb ik al twee aanbiedingen gehad met als hoogste 175 dollar… :sunglasses:

Nu zit ik in dubio, ga ik direct op het aanbod in of niet, wat zou jij doen?

Correctie, and I kid you not. Ik heb zojuist nog een bod ontvangen voor 200 dollar… wat gebeurt hier?

Edit: Bewijs dat ik niet uit mijn nek klets:

Het bod van 175 kwam uit een e-mail en is van bieder nummer twee.

Even geduld nog, zou ik zeggen :slight_smile:

Gewoon even afwachten, blijkbaar is er interesse genoeg.

Gewèldig! Ik zeg aanvaarden! Jij een mazzeltje, de koper ook!
Jur

Volgens mij kun je er op VRF haast het dubbele voor vragen en ws. ook krijgen!

Gr. Marc

Het enige exemplaar wat ik heb kunnen vinden had inderdaad een vraagprijs van 550 dollar maar die was toch echt in een aanmerkelijk betere staat dan mijn exemplaar en om eerlijk te zijn denk ik niet dat dit er uiteindelijk voor is betaald.

Ik heb trouwens ondertussen van bieder nummer twee uit Singapore een bod gehad van 225 dollar.

En verkocht voor 255 dollar inclusief shipping :grinning:

Weer wat centjes voor de spaarpot…

3 likes

Goed gedaan man!

Geert,

zie je gmail ivm ebay-id

Walter